انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
با افتتاح و رونمایی از طرح نذر و صدقه کتاب، کتاب‌های بلااستفاده نذرکنندگان به دست علاقه‌مندان به این کتب در مناطق محروم می‌رسد.
با افتتاح و رونمایی از طرح نذر و صدقه کتاب، کتاب‌های بلااستفاده نذرکنندگان به دست علاقه‌مندان به این کتب در مناطق محروم می‌رسد.

به گزارش فارس، مراسم افتتاح و رونمایی از طرح نذر و صدقه بعد از ظهر امروز -شنبه 19 اردیبهشت ماه- با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری، سیدنظام موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، امیرحسین رستمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بنیاد باقرالعلوم (ع)، حسین الله کرم و جمعی از اعضاء این کتابخانه معنوی در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم که با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش نماهنگی از سخنان مقام معظم رهبری با موضوع کتاب آغاز شد، رستمی در سخنانی گفت: خداوند متعال را شاکریم که در این روزهای عزیز ماه مبارک رجبی توفیقات شامل حالمان شد و با کمک خبرگزاری فارس بحث صدقه کتاب را اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کازرونی قبل از مسئولیت فعلی در کمیته امداد در همایش شهیدان و نوآوران نیکوکار حضور داشتند و در ششمین همایش این طرح توسط کارگروه فرهنگی ما و قبل از دهه فجر کلید خورد. بعد هم جلساتی داشتیم که این قابلیت و طرح از کجا و با همراهی چه کسانی آغاز شود. در این باره صحبت‌های بسیاری شد تا در نهایت به این نتیجه رسیدیم که خبرگزاری که بیشتر از همه به کلام حضرت آقا بها می‌دهد؛ خبرگزاری فارس است. خبرگزاری فارس از جمله خبرگزاری‌هایی است که در بحث خیرات فرهنگی پیش‌رو است و ما توسط آقای قبادی که از خیرین ما در طی سال‌هاست، صحبت‌هایی با آقای موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس انجام دادیم و بعد از یک ماه کار به مرحله اجرا درآمد.

رستمی اظهارداشت: امیدوارم بتوانیم حق مطلب را با همراهی دوستانمان در خبرگزاری فارس ادا کنیم. صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره صدقه کتاب به 18 اردیبهشت ماه سال 74 و درست 20 سال پیش برمی‌گردد. امروز 20 سال از آن سخنان گذشته و حال ما همه امکانات اجرایی را فراهم کردیم. مجری طرح بنیاد خیریه وفاق سبز علوی است و اطلاع رسانی آن توسط خبرگزاری فارس صورت می‌گیرد و از این به بعد مخاطبین خبرگزاری فارس به سایت ما مراجعه ممی‌کنند. جایی را برای ثبت نام در سایت در نظر گرفته‌ایم و آنجا مخاطبان می‌توانند آدرس و شماره تلفن بگذارند و بعد از جمع‌آوری کتاب‌ها، آنها را به مناطق کمتر توسعه یافته مخصوصا استان کهکیلویه و بویراحمد برسانیم.

وی تصریح کرد: در سال 88 نیز مقام معظم رهبری به بحث مناطق محروم اشاره داشتند که در همین راستا 330 خانه ساخته شد و در حال حاضر نیز به زودی یک مدرسه و 110 خانه دیگر با مشارکت کمیته امداد احداث خواهد شد. با توجه به آشنایی که به استان کهکیلویه و بویراحمد داشتیم، قرار بر این شد که از محروم‌ترین استان ایران آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه در کارگروه 4 موضوع کتب مذهبی، داستانی، آموزش و درسی تعریف شده است، ادامه داد: در این حوزه‌ها بانیان می‌توانند کتاب‌های بلااستفاده خود را نذر کنند و ما برای رساندن آن به مردم محروم آماده هستیم.

 به گزارش فارس، در بخش دیگری از این مراسم نیز موسوی در سخنانی گفت: زمانی که دوستان بیان کردند قرار است چنین کاری انجام شده و چنین قدمی برداشته شود، هم خوشحال شدم و هم شکر به درگاه خداوند کردم که چنین نعمت و توفیقی شامل حال خبرگزاری فارس شده است که ما هم ران ملخی در این آش بیاندازیم و در این طرح خیر و ثواب شریک باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: