انتشار: ۱۴:۵۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴
پنجمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر با نگاهی بر آثار علیرضا مشایخی دی ماه در دانشگاه تهران و تالار رودکی برگزار می شود.

 اجرای جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر از دانشگاه تا رودکی

به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ، نشست خبری پنجمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر صبح امروز با حضور مهرداد تیموری رهبر ارکستر مجلسی شرق، سعید علیجانی رهبر ارکستر موسیقی نو و مهدی عبدالوهاب مدیر روابط عمومی جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست عبدالوهاب ضمن عذرخواهی از حضور پیدا نکردن علیرضا مشایخی دبیر جشنواره به دلیل بیماری گفت: به دلیل وخامت حال ایشان و بواسطه آلودگی هوای تهران و ممانعت از حضور ایشان در خارج از فضای منزل به دستور پزشکشان ، امروز نتوانستند درجلسه حضور یابند.

وی در ادامه به تشریح جزئیات جشنواره پنجم موسیقی کلاسیک تا معاصر پرداخت و افزود: این جشنواره توسط گروه موسیقی تهران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی ، انجمن موسیقی ایران و پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران ، در تاریخ  5 و 6 دیماه ساعت 14 در سالن شهید آوینی دانشگاه تهران و 9 تا 12 دیماه ساعت 18 در تالار رودکی برگزار می شود.

عبدالوهاب ادامه داد: این جشنواره با نگاهی به آثار علیرضا مشایخی در قالب 4 ارکستر ، 2 تریو و 157 تکنواز با اجرای 83 قطعه برپا می شود.

سعید علیجانی رهبر ارکستر موسیقی نو نیز درباره جشنواره پنجم گفت: اولین بار این جشنواره در سال 1386 توسط گروه موسیقی تهران در راستا و تداوم دوسالانه های آهنگسازی و نوازندگی با هدف ترویج و معرفی موسیقی صاحب تفکر و اندیشه پایه گذاری شد.

وی بیان داشت: ارکستر موسیقی نو شاخه اجرایی گروه موسیقی تهران است که در سال 74 راه اندازی شد و هدفش نیز بردن موسیقی معاصر  و نو به میان توده مردم بود .

رهبر ارکستر مجلسی باروک در ادامه با اشاره به فراخوان پنجمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر گفت: کمیته فنی و انتخاب آثار این جشنواره توسط فریماه قوام صدری و علیرضا مشایخی انجام می شود و در این دوره طبق فراخوان آثاری آهنگسازان قدیم و معاصر اجرا خواهد شد.

علیجانی ادامه داد: با توجه به محدودیتهای گروه موسیقی تهران در زمینه کار اجرایی ، فراخوان به صورت رسانه ای منتشر شد اما ما ازتمام ایران پذیرای ارکسترهایی بودیم که آثارشان را فرستادند. به طور کلی می توان گفت محدودیت برای حضور شهرستانی ها در این جشنواره نبوده و همه می توانستند آثارشان را در اختیار کمیته فنی آثار قرار دهند.

در ادامه این نشست مهرداد تیموری و علیجانی در خصوص سابقه تشکیل ارکسترهای خود سخن گفتند.

در پایان عبدالوهاب نیز با بیان اینکه جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر منبع مالی ندارد، خاطر نشان کرد: از آنجایی که این جشنواره منبع مالی ندارد نمی تواند وسیع باشد و تنها منبع مالی اش فروش بلیت است .با این حال کنسرتهایی این دوره از جشنواره که در سالن آوینی دانشگاه تهران برگزار می شود ورود برای عموم آزاد است و تنها برای  کنسرتهای تالار رودکی بلیت فروشی صورت می گیرد.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: