انتشار: ۰۷:۳۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴
خواجه امیری، فلاحی و یگانه رکورد حضور در جشنواره موسیقی فجر را شکستند
امسال نهمین سال است که جشنواره موسیقی فجر شاهد حضور خواننده ها و گروه های موسیقی پاپ است. در طی این نه سال که موسیقی پاپ در جشنواره موسیقی فجر به رسمیت شناخته شده، بسیاری از خوانندگان مطرح پرطرفدارترین ژانر موسیقی در ایران، به اجرای برنامه پرداخته اند.
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، «جشنواره سراسری سرود و آهنگ های انقلابی» دقیقا سی سال قبل راه اندازی شد و بعد از چهار سال در سال 68 به عنوان «جشنواره بین المللی موسیقی فجر» تغییر نام داد. در طی این سال ها این جشنواره همواره در دست تغییر یا به عبارتی تعمیر بوده است. در هر دوره بخشی اضافه و یا کم شده؛ در دوره ای بخش بین الملل اضافه شده و در دوره بخش پژوهش حذف شده و یا در دوره ای بخش رقابتی اضافه شده و الخ... تغییرات جشنواره موسیقی فجر هنوز هم با وجود سی ساله شدند ادامه دارد و هنوز بخشی کم یا اضافه می شود.

اما امسال نهمین سال است که جشنواره موسیقی فجر شاهد حضور خواننده ها و گروه های موسیقی پاپ است. در بیست و سومین دوره جشنواره که دبیری آن بر عهده کامبیز روشن روان بود، برای اولین بار بخش پاپ اضافه شد و 4 خواننده و یک گروه پاپ در تالار بزرگ روی صحنه رفتند. مانی رهنما، حمید عسگری، مجتبی کبیری، خشایار اعتمادی و گروه آریان بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر را کلید زدند.

در دوره های بعد به بهانه درآمدزایی هم که شده، بخش پاپ حفظ شد و تا به امروز که مقدمات برگزاری سی و یکمین دوره جشنواره در حال فراهم شدن است، هم با قوت در جدول جشنواره حضوری پررنگ دارد. در طی این نه سال که موسیقی پاپ در جشنواره موسیقی فجر به رسمیت شناخته شده، بسیاری از خوانندگان مطرح پرطرفدارترین ژانر موسیقی در ایران، به اجرای برنامه پرداخته اند، از خشایار اعتمادی که جزو نسل اول موسیقی پاپ بعد از انقلاب بود گرفته تا محمد علیزاده که اولین اجرای رسیمی اش را در جشنواره پشت سر گذاشته حضور داشتند. اما چند خواننده هستند که تقریبا پای ثابت جشنواره موسیقی فجر بوده اند. با نگاهی به جدول ادوار گذشته این رویداد موسیقایی مشخص می شود که کدام یک از خواننده ها روی خوش تری به جشنواره نشان داده اند:

دوره بیست و سوم: مانی رهنما، حمید عسگری، مجتبی کبیری، خشایار اعتمادی و گروه آریان
دوره بیست و چهارم: محسن یگانه، حمید حامی، علی لهراسبی، احسان خواجه امیری و رضا صادقی
دوره بیست و پنجم: بنیامین بهادری، احسان خواجه امیری، گروه آریان، نیما مسیحا، حمید عسگری و رضا صادقی
دوره بیست و ششم: دارکوب، رضا صادقی، مازیار فلاحی، علی اصحابی، شهاب رمضان، امیر طبری و سهراب پاکزاد
دوره بیست و هفتم: احسان خواجه امیری، محسن یگانه، بهنام صفوی، علی اصحابی، مازیار فلاحی، گروه آریان و بنیامین بهادری
دوره بیست و هشتم: احسان خواجه امیری، بابک جهانبخش، فرزاد فرزین، محمد علیزاده، مازیار فلاحی، رضا یزدانی، بهنام صفوی، سیروان خسروی و محسن یگانه.
دوره بیست و نهم: بهنام صفوی، رضا یزدانی، سیروان خسروی، گروه سون، محسن یگانه، محمد علیزاده، رضا صادقی، شهرام شکوهی، علی عبدالمالکی، حمیدعسگری و مازیار فلاحی
دوره سی ام: فریدون آسرایی، مازیار فلاحی، سیروان خسروی، احسان خواجه امیری، محسن یگانه، شهرام شکوهی، فرزاد فرزین ، بابک جهانبخش، بنیامین بهادری، گروه سون و محمد علیزاده.
دوره سی و یکمین: مازیار فلاحی، بابک جهانبخش، محسن یگانه، سیروان خسروی، احسان خواجه امیری، گروه سون و محمد علیزاده.

با احتساب سی و یکمین دوره جشنواره که از 21 بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد، محسن یگانه، احسان خواجه امیری و مازیار فلاحی هر کدام با شش دوره حضور در ادوار مختلف جشنواره، رکورددار حضور در این رویداد هستند. پس از این سه خواننده، محمد علیزاده، سیروان خسروی و رضا صادقی هر کدام با چهار بار حضور در رتبه دوم قرار می گیرند. بنیامین بهادری، بابک جهانبخش، حمید عسگری، بهنام صفوی، گروه آریان و گروه سون نیز هر یک سه بار در جشنواره موسیقی فجر حضور داشته اند.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: