انتشار: ۲۳:۵۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
بسته‌ای فرهنگی ویژه «مشاهیر ادبیات ایران» به کتاب‌فروشی‌ها آمد.
بسته فرهنگی ویژه مشاهیر ادبیات منتشر شد

 به گزارش تابناک فرهنگی، این بسته شامل شش کتاب «آینه بامداد» از جواد مجابی،‌ «اصفهان نصف جهان» اثر صادق هدایت، «کتاب به‌نگار» از علی دهباشی، «بزرگ علوی نویسنده سانتی‌مانتال یا روشن‌اندیش» نوشته محمد بهارلو و «آقای صداقت اگر جای شما بودم» و «برگ کاهی در تندباد» از کاظم سادات اشکوری است.

پریا آقایی مدیر داخلی نشر به‌نگار درباره این بسته فرهنگی گفت: جواد مجابی در کتاب «آینه بامداد» مروری بر زندگی و آثار احمد شاملو داشته و سعی کرده که نگاهی متفاوت به زندگی این شاعر برجسته داشته باشد. در این کتاب طنز در نثر و شعر شاملو مورد بررسی قرار گرفته و پس از مرور آثار وی، شاعران برجسته‌ای نظیر منوچهر آتشی، محمد حقوقی، محمدعلی سپانلو و علی باباچاهی با جواد مجابی درباره شاملو و شاعرانگی‌اش به گفت‌وگو نشسته‌اند. از دیگر بخش‌های جذاب این کتاب، میزگردی است که جواد مجابی به عنوان مسئول صفحه هنر روزنامه اطلاعات با احمد شاملو، محمد حقوقی و رضاسیدحسینی داشته که شرح ماوقع آن در کتاب آمده است.

او افزود: در این بسته همچنین سفرنامه‌ای از صادق هدایت با عنوان «اصفهان نصف جهان» آمده که شرح سفر وی به شهر اصفهان است که با نثری شیرین اما واقع‌گرایانه نگاشته شده است. در این کتاب صادق هدایت علاوه بر مستند کردن سفرش، نگاهی انتقادی به معضلات اجتماعی این شهر دارد. در کتاب «بزرگ علوی نویسنده سانتی‌مانتال یا روشن‌اندیش» محمد بهارلو سعی کرده به صورت مختصر و مفید ما را با زندگی و آثار بزرگ علوی آشنا کند. این کتاب در هر بخش کوتاه اشاراتی مختصر به آثار بزرگ علوی داردآ اشاراتی نظیر این‌که این اثر در چه سالی منتشر شده است، زمینه‌های فکری مهم در هر اثر چه بوده‌اند و در مقام مقایسه هر اثر چه مرتبه‌ای در کل آثار وی دارد.

به گفته آقایی، «کتاب به‌نگار» که به کوشش علی دهباشی نوشته شده، مجموعه مقالات نویسندگان و صاحب‌نظران بزرگ ایران و جهان درباره مسائل مختلف ادبی و فرهنگی است و می‌تواند برای کسانی که قصد دارند با زمینه‌های فکری و فرهنگی نویسندگان مطرح جهان آشنا شوند، پیشنهاد خوبی باشد. در این مجموعه، مقالاتی از آرتور میلر درباره تراژدی با ترجمه حسن ملکی، مقاله‌ای از هرمان هسه درباره داستایوسکی، یادداشت‌های روزانه آلبر کامو با ترجمه خشایار دیهیمی، متنی درباره آرتور کستلر با ترجمه جعفر مدرس‌ صادقی، گفت‌وگو با گابریل گارسیا مارکز و داستان‌هایی از محمدمحمدعلی،‌ جعفر مدرس‌ صادقی و غلامحسین ساعدی آمده است. این کتاب پس از سال 1368 دوباره منتشر شده است.

او در ادامه گفت: در این مجموعه همچنین می‌توانید مجموعه مقالات کاظم سادات اشکوری در کتاب «آقای صداقت! اگر جای شما بودم ...» و کتاب «برگ کاهی در تندباد» شامل گفت‌وگوی رضا قنبری با کاظم سادات اشکوری را بیابید.

مدیر داخلی نشر به‌نگار همچنین درباره ارزش مادی این بسته فرهنگی اظهار کرد: قیمت پشت جلد این کتاب‌ها حدود 50 هزار تومان است اما به مناسبت زادروز احمد شاملو، این شش کتاب به قیمت 29 هزارتومان در کتاب‌فروشی‌ها و شهر کتاب‌ها عرضه شده است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند این بسته فرهنگی را از سایت یا دفتر نشر به‌نگار به نشانی www.behnegarpub.com تهیه کنند. /ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: