انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
بهروز غریب‌پور باری دیگر اپرای «لیلی و مجنون» را از شب گذشته در تالار فردوسی روی صحنه برده است. این اجرا تا روز 30 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

بهروز غریب‌پور اپرای «لیلی و مجنون» را باری دیگر روی صحنه برد


به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی،‌ این اثر نمایشی به زبان آذری است و اوزیر حاجی‌بیف، آهنگساز نامدار آذری موسیقی آن را نوشته است. بازآفرینی موسیقی این اثر را هم امیر بهزاد به عهده داشته و صدای زینب خانلراوا، عارف بابایف، رشید بهبوداف و خوانندگان بنام آذربایجان روی شخصیت‌های مختلف این اثر شنیده می‌شود.

این اپرا نخستین‌بار دو سال گذشته در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت و مانند اغلب کارهای غریب‌پور با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و یکی از معدود آثاری بود که بلیت آن در زمان جشنواره نایاب شد.

در این اثر از ساختار ترکیبی استفاده شده و گاهی در میانه صحنه‌ها اشعار نظامی گنجوی با خوشنویسی ایرانی روی پرده به نمایش گذاشته می‌شود تا تماشاگران بتوانند به زبان فارسی هم گفتارها و شرح صحنه‌ها را ببینند. در واقع کار با این‌که به زبان و موسیقی آذری است، اما از واژه‌های کلیدی فارسی هم بهره می‌برد.

بهروز غریب پور که از سال 82 با تاسیس گروه تئاتر عروسکی «آران» اپراهای عروسکی گوناگونی همچون رستم و سهراب، عاشورا، حافظ، مکبث و مولوی را به روی صحنه برده، هم اکنون مشغول آماده سازی و پژوهش بر روی متن اپرای خیام است.

بعد از اتمام اجرای اپرای «لیلی و مجنون»، اپرای عروسکی «حافظ» از 15 دی ماه تا 25 دی ماه و «اپرای عروسکی سعدی» از 1 بهمن ماه تا 16 بهمن ماه نیز روی صحنه می‌روند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: