انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
مراسم بزرگداشت زنده یاد خلیل چاله چاله نوازنده تار، آهنگساز و پیشکسوت موسیقی کرمانشاه که 7 آذر دار فانی را وداع گفت دی ماه برگزار می شود.

فرزاد شهسواری نوازنده دف گروه تیام با اعلام این خبر به خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: خلیل چاله چاله در طول سال های فعالیتش سابقه همکاری با حسن کامکار و بسیاری از هنرمندان بزرگ کرد را در کارنامه اش دارد و ما قصد داریم مراسم بزرگداشتی را برای این هنرمند فقید در دی ماه امسال برگزار کنیم.

خلیل چاله چاله از نوازندگان چیره دست و با سابقه ی تار در سال 1327 در کرمانشاه متولد شد. وی از 15 سالگی به نواختن سنتور مشغول شد و پس از چند سال تار را انتخاب کرد و نزد دایی خود حاج عبدالحسین چاله چاله به فرا گیری دستور مقدماتی تار پرداخت.

ایشان از سال 1345 با اداره فرهنگ و هنر آن زمان زیر نظر سروان همتی و محمود بلوری به فراگیری موسیقی مشغول شد و از سال 1348 همکاری خود را با رادیو و تلویزیون آغاز کرد. خلیل چاله چاله از اولین چهره هایی است که با تلویزیون همکاری داشت و برنامه های متعددی را با گروه فرهنگ و هنر اجرا کرد.

وی در سال 1353 به شهر سنندج رفت و در رادیو سنندج شروع به فعالیت موسیقی کرد و در اداره فرهنگ و هنر سنندج از وجود استاد حسن کامکار بهره های زیادی برد و مدت 5 سال در این شهر با کامکارها به اجرای موسیقی پرداخت.

خلیل چاله چاله از سال 1367 تا سال 1370 مسئول و سرپرست ارکستر صدا و سیمای مرکز کرمانشاه بود و در سال 1367 در چهارمین جشنواره موسیقی فجر گروه وی مقام دوم را کسب کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: