انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴
«جی.کی. رولینگ» در مصاحبه اخیر خود از نگارش کتاب جدیدش خبر داد و گفت که نگران است این دنیا را ترک کند اما همه داستان‌هایش را نگفته باشد.

به گزارش تابناک فرهنگی ؛ جی.کی. رولینگ نویسنده مجموعه رمان‌های «هری پاتر»گفت که در حال نگارش یک کتاب جدید در حوزه ادبیات کودک است.

 این نویسنده ضمن اعلام این مطلب که به زودی نگارش رمان‌هایی با نام خود را از سر می‌گیرد، گفت: نمی‌خواهم تاریخ مشخصی به شما بگویم، چون اوضاع به اندازه کافی درهم و برهم هست.

او که اخیرا نمایشنامه‌ای به نام «هری پاتر و کودک نفرین‌شده» و فیلمنامه «هیولاهای خارق‌العاده و راه پیدا کردن‌شان» را در دست نگارش داشته، ادامه داد: اما مسلما رمان‌های بیشتری با نام جی.کی. رولینگ می‌نویسم. خیلی ایده دارم. طرحی برای یک کتاب کودک دارم. بخشی از یک کتاب کودک را نوشته‌ام که خیلی دوستش دارم و مسلما آن را تمام می‌کنم.

به گزارش تایمز‌، نویسنده «خلأ ناگهانی» در پایان سخنانش گفت: گاهی اوقات نگران می‌شوم قبل از این که همه داستان‌هایم را نوشته باشم، بمیرم. این بحران میانسالی من است که پیش از نگارش همه داستان‌هایم، زمین را ترک کنم.

زمانی که مشخص شد نویسنده اصلی دو رمان «نوای فاخته» و «کرم ابریشم» کیست، حواشی بسیاری به پا شد. بیرون آمدن رولینگ از پشت نقاب «رابرت گالبریث» پس از انتشار «نوای فاخته»، فروش این کتاب را به طرز چشم‌گیری افزایش داد تا جایی که اثر رولینگ در صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات داستانی انگلیس قرار گرفت. نکته جالب این‌ که «نوای فاخته» به قلم نویسند‌ه‌ گم‌نامی چون گالبریث به چندین ناشر عرضه شد و هیچ‌یک حاضر به چاپ آن نشدند، اما فروش آن تا جایی زیاد شد که نام این رمان در بالاترین رتبه‌ وب‌سایت «آمازون» قرار گرفت. به گفته‌ ناشر «نوای فاخته»،‌ در عرض سه هفته اول انتشار این کتاب، فروش آن تنها 1500 جلد بود، اما پس از افشای هویت اصلی نویسنده‌اش، این رقم به 18 هزار نسخه رسید.

«کرم ابریشم» دومین جلد این مجموعه نیز در ماه ژوئن سال 2014 روانه بازار شد و با استقبال قابل‌ توجهی روبه‌رو شد. این رمان‌نویس ثروتمند و مشهور انگلیسی در مصاحبه‌ای اظهار کرد: کتاب‌هایی که با نام گالبریث منتشر می‌شوند، بیش از هفت جلد خواهند شد.

«شغل شیطان» سومین اثر این مجموعه، به زودی روانه بازار می‌شود اما هنوز به چاپ‌نرسیده‌، در صدر فهرست پیش‌فروش‌های سایت «آمازون» قرار گرفته است. رولینگ درباره کتاب جدیدش گفت: طرح‌ریزی این رمان دیوانه‌وار بود. این بهترین کتابی است که تا حالا طرحش را ریخته‌ام. زمان نوشتن «شغل شیطان»، کابوس می‌دیدم و برای اولین‌بار در دوران نویسندگی‌، خوابم آشفته ‌شده بود./ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: