انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (اسکار) امسال ۷۴ ترانه را به عنوان ترانه‌هایی که واجد شرایط برای حضور در بخش بهترین ترانه جوایز اسکار هستند، شناخت.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ورایتی، در حالی که «پنجاه طیف گری»، «کرید» و «زمین شکار» از جمله فیلم هایی هستند که ترانه‌هایشان در بخش ترانه اسکار با هم رقابت می کنند، آکادمی اسکار از میان ۷۴ ترانه امسال، ترانه‌های راه یافته به فهرست نهایی را انتخاب می‌کند.

در این میان «شی-راق»، «کرید»، «دنی کالینز»، «پنجاه طیف گری»، «خانه»، «جالام»، «عروسی جنی»، «همین حالا هم دلم برات تنگ شده»، «پن»، «سالت بریج» و «فیلم باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب»، فیلم‌هایی هستند که بیش از یک ترانه از آن‌ها برای رقابت در این دوره انتخاب شده است.

آنچه موجب شگفتی شده است نبودن ترانه «یک عشق نمونه» از فیلم «عشق و بخشش» در این میان است. این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب هم شده است.

در فهرست ۷۴ ترانه، ترانه انیمیشن «آنومالیسا»، «سیندرلا»، «خشمگین ۷»، «مرو»، «اسپکتر»، «تد ۲»، «آب یاب» و «جوانی» نیز دیده می‌شوند.

در این میان فیلم «سالت بریج» با هفت ترانه بیشترین ترانه‌ها را در این فهرست دارد.

در طی روند نامزد کردن ترانه‌ها، همه اعضای شاخه موسیقی آکادمی یک فهرست یادآوری از ترانه‌ها و یک نسخه دی‌وی‌دی شامل کلیپ تمام ترانه‌هایی که در فهرست واجد شرایط جای گرفتند، دریافت می‌کنند. آنها باید پس از دیدن کلیپ‌ها در نهایت پنج ترانه را انتخاب کنند. پنج ترانه‌ای که بیشترین آرا را به دست آورده‌اند به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب می‌شوند.

در این انتخاب اصل بودن موسیقی و ترانه باید مدنظر باشد و هر دو عامل ترانه و ملودی باید در خدمت ارایه فیلم باشد.

اسامی همه نامزدهای هشتاد و هشتمین دوره اسکار ۱۴ ژانویه ۲۰۱۶ (۲۴ دی) اعلام می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: