انتشار: ۱۸:۰۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴
نمایش خیابانی "فاوست" کاری از کمپانی تئاتر ا پارت (Teatr A Part) و با کارگردانی و طراحی مارچین هریک(Marcin Herich) در هفته تئاتر لهستان اجرا می شود.
به گزارش تابناک فرهنگی ، نمایش خیابانی "فاوست" ساعت 21.45 روز های 23 و 24 آذر ماه و در پارکینگ تالار وحدت به اجرا در می آید.

مارچین هریک نویسنده ، کارگردان و طراح این تئاتر ، این اجرا را براساس نمایشنامه های " تاریخچه دردناک از دکتر فاست " نوشته کریستوفر مارلو و "فاست" اثر یواننا ولف گنگ گوته ، در قالب اثری خیابانی آماده کرده است.

این نمایش پیش از ایران در جشنواره های تئاتری لهستان ، آلمان و دانمارک به اجرا در آمده و در آن یازده هنرمند تئاتر لهستان حضور دارند. مدت زمان اجرا یک ساعت اعلام شده است.

در توضیح این اجرا آمده است " نمایش فاست ، قسمت سوم از تریلوژی در فضای باز به کارگردانی ماچین هریک از کمپانی تئات - تئاتر ا پارت - و به صورت کاملا مستقل اجرا می شود. اجرا تنها اقتباسی از نویسنده فاموست – تاریخچه تراژدی دکترفاست- توسط مارلو یا فاست توسط گوته است. افسانه فاست و شیطان با عناصر کیمیایی هرمردی رادر یک دوگانگی روح و بدن ، جنسیت ، احساس مرگ ، دانش و عواطف نشان می دهد. این مرد در یک موقعیت ملودراماتیک و ناموفق و یک عشق بیمار ، ذهن مغشوش , به دلیل عواطف دیوانه وار خارج از کنترل نشان می دهد. "

مارچین هریک (Marcin Herich) متول سال 1969 در کشور لهستان است. فارغ التحصیل رشته علم زبان از دانشگاه سیلسین لهستان و از سال 1985 تا 2003 با کمپانی تئاتر تجربی بعنوان بازیگر و کارگردان همکاری داشته است. تالیف بسیاری از کتب تئاتری را انجام داده است. او در سال 2004 بنیانگذار تئاتر بصری و فیزیکی مستقل – تئاتر ا پارت- بوده و بنیانگذار و دبیر جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی ا پارت است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: