انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو گفت: زبان فارسی خط‌شکن مرز‌ها در گستره‌ای بین‌المللی است و تلاش می‌کنیم آن را به عنوان زبانی بین‌المللی ثبت کنیم.
به گزارش تابناک، نشست «بنیاد سعدی و دانش‌آموختگان زبان فارسی» جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه با حضور محمدرضا دربندی، معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی، عبدالمهدی مستکین، مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو، رافائل مائوریو شرق‌شناس ایتالیایی و خاویر آرناندوس، دانشجوی دکترای زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبایی، از ساعت ۱۰: ۱۵ تا ۱۱: ۳۰ در سرای بین‌الملل نمایشگاه کتاب برگزار شد.


عبدالمهدی مستکین در این نشست با خواندن ابیاتی از فردوسی گفت: فرهنگ، آرامش جان است و باید از پرتو و منظر زبان بتوانیم بسترهای بالندگی و زایندگی فرهنگ را فراهم کنیم. پرنده سازمان ملل زمانی می‌تواند پرواز کند که بال دیگری به نام فرهنگ داشته باشد. از زمانی که ایران عضو این سازمان شد به دنبال معرفی جایگاه و عظمت فرهنگ خود بود و تاکنون ۳۳ تن از مشاهیر ایرانی را ثبت جهانی کرده‌ایم.


مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو بیان کرد: ایران جزو ۴ حوزه تمدنی دنیاست و به گفته یکی از شاعران غربی ایرانیان بافرهنگ‌ترین و باادب‌ترین مردم مشرق‌زمین هستند. زبان فارسی خط شکن مرز‌ها در یک گستره میلیونی بوده است و تلاش داریم آن را به عنوان هفتمین زبان بین‌المللی جهان معرفی کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: