انتشار: ۰۱:۲۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
جایزه ادبی مسلمانان جوان که از سوی بنیاد «یاران مسلمان» (ماسلمز هندز) در انگلستان برگزار می‌شود برندگان سال 2015 خود را معرفی کرد.
روابط عمومی بنیاد «یاران مسلمان» برگزیدگان پنجمین دوره جایزه ادبی نویسندگان جوان مسلمان در دو بخش شعر و داستان کوتاه را معرفی کرد:
 
این برندگان عبارتند:
 
شعر:

«قدرت بینایی» (Kenning) سروده «زکریا رابینسون»
«بهار، پاییز و زمستان» سروده «آمینا رحمان»
«دبی آزاد» سروده «نیما محمد»
«لحافی از ستارگان» سروده «سفیرا مغال»
 
داستان کوتاه:
 
«قلمی با 70 هزار نوک» نوشته «عبدل متین ریاض»
«خانه تسخیر شده دوباره ضربه می‌زند» نوشته «میرا دورانی»
«عاج شیاطین» نوشته «ایمان مریم عرفان»
«خواب آسوده» (Peaceful Sleep) نوشته «سفیرا مغال»
 
هم‌چنین بنیاد «یاران مسلمان» نویسنده سال خود را «زکریا رابینسون» با اثر «قدرت بینایی» معرفی کرده است.
 
این جایزه که پنجمین دوره خود را برگزار کرد به آثاری نوشته شده توسط کودکان 5 تا 16 سال در دو بخش شعر و داستان کوتاه جوایزی اهدا می‌کند. در هر بخش هم‌چنین 4 تن از گروه‌های سنی مختلف جایزه خود را دریافت می‌کنند.

 این مراسم و اهدای جوایز از سوی موسسه خیریه «یاران مسلمان» واقع در «بیرمنگهام» انگلستان برپا می‌شود؛ این موسسه هم‌چنین وظیفه حمایت از زنان به‌حاشیه رانده شده و مورد آزار قرار گرفته را نیز برعهده دارد.
 
این جایزه بخشی از رویداد رقابتی بزرگ‌تری است که توسط انتشارات «پنگوئن» حمایت می‌شود که شامل اهدای جایزه ادبی برای بزرگسالان است.
 
«مسعود احمد» مدیر انجمن توسعه موسسه «یاران مسلمان» می‌گوید: «هر کودکی باید از امکان تحصیل برخوردار باشد بدون درنظر گرفتن اعتقادات، نژاد و حتی رنگ پوست اما کودکان مسلمان بنا به دلایلی از این موضوع محروم مانده‌اند. چه این دلایل موقعیت مالی خانواده باشد یا تعداد اعضای زیاد یک خانواده و دسترسی نداشتن به کتاب یا اینترنت. این کودکان باید احساس ارزشمندی کنند و نیاز دارند تا به بودن خود افتخار کنند.»
 
هر چند این جایزه عنوان نویسندگان جوان مسلمان را دارد اما به گفته «احمد»هیچ محدودیتی برای کودکانی با اعتقاد به دیگر ادیان وجود ندارد. وی تاکید کرد که این رویداد ادبی فقط با محوریت خلاقیت و آموزش پایه‌گذاری شده است و به هیچ عنوان سیاسی نیست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: