انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴
یک مسئول میراث فرهنگی:

ورود گردشگران شغل ایجاد می کند

رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی وگردشگری گفت: توسعه گردشگری راهکار رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی کشورهای درحال توسعه است؛ چرا که ورود هر گردشگر در هر منطقه بین سه تا چهار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ مرتضی طالع ماسوله روز شنبه در حاشیه همایش گیلان، میراث فرهنگی و توسعه پایدار گردشگری در دانشگاه آزاد لاهیجان گفت: توسعه گردشگری نیازمند هم اندیشی، همگرایی و همکاری تمام دستگاه ها با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
وی ادامه داد: اگر این انتظار را داشته باشیم که فقط سازمان میراث فرهنگی این مهم را به سرانجام برساند، امکان پذیر نیست و باید تمام دستگاه ها در کنار میراث فرهنگی، هم اندیشی، همگرایی و همکاری داشته باشند.
رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری با یادآوری اینکه در سال 1965 شمار گردشگران دنیا 25 میلیون نفر بود، گفت: این میزان گردشگر با گذشت 50 سال، به یک میلیارد نفر با درآمد سالانه یک میلیارد و یکصد میلیارد دلار رسیده است.
طالع ماسوله افزود: اکنون صنعت گردشگری از درآمدهای نفتی، خودروسازی و پتروشیمی که جزء بزرگترین درآمدهای اقتصاد دنیاست، پیشی گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، لاهیجان را از قطب های گردشگری کشور دانست که می تواند به قطب ملی و بین المللی در حوزه گردشگری تبدیل شود.
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های گردشگری لاهیجان، تحقق این امر را مستلزم برنامه ریزی و بسیج همگانی دانست و بیان داشت: دستگاه های دولتی باید در تحقق این امر به جد مشارکت داشته باشند چراکه گردشگری، موضوعی فرابخشی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز د حاشیه این همایش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی سال جاری در زمینه گردشگر داخلی، 35 میلیون گردشگر نفر شب اقامت در استان داشتیم که از این تعداد در نیمه نخست سالجاری، 15هزار و 760نفر گردشگر خارجی بودند که رشدی معادل پنج درصد نسبت به مدت مشابه قبل دارد.
رضا علیزاده با اشاره به شرایط کشور در دوره پساتحریم افزود: آنچه در برنامه ما قرار دارد، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری است که شامل سه محور حمایت تسهیلاتی از محل صندوق توسعه ملی که مصوب سفر رئیس جمهوری به گیلان است، مصوبات کارگروه اشتغال و اعطای تسهیلات به پروژه های سرمایه گذاری استان اعم از خرد و کلان و همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام است تا بتوانیم تأمین کننده خدمات گردشگری باشیم.
وی افزود: در حال حاضر 42 پروژه گردشگری در استان به کارگروه اشتغال با اعتبار 310 میلیارد ریال معرفی شده و مورد پذیرش قرار گرفته و حدود 12 پروژه هم در قالب هتل های چهار و پنج ستاره با اعتبار 560 میلیارد ریال به صندوق توسعه ملی معرفی شده اند.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
سمینار گیلان، میراث فرهنگی و توسعه پایدار گردشگری روز شنبه با حضور مرتضی طالع ماسوله رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و سایر مدیران استان گیلان در سالن حزین لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد./ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: