انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴
درآمد «ایران کنسرت» از بلیت فروشی چقدر است؟
اصلی‌ترین سامانه بلیت فروشی کنسرت که بلیت اغلب اجراها از این مرجع اینترنتی به فروش می‌رسد، سایت «ایران کنسرت» متعلق به موسسه فرهنگی هنری «ققنوس» است. این سامانه در ازای بلیت فروشی کنسرت‌ها، 5 درصد از قیمت هر بلیت را دریافت می‌کند.

تابناک فرهنگی-گروه موسیقی: با همه‌گیر شدن تکنولوژی در کشور و با اقداماتی که دولت‌ها طی سالیان اخیر در جهت الکترونیکی کردن بسیاری از امور مالی انجام داده‌اند، امروز دیگر بسیاری از مراودات مالی از طریق اینترنت امکان پذیر شده است. موسیقی هم در این میان از قافله عقب نمانده و حالا دیگر کمتر کسی است که برای تماشا کردن یک کنسرت به گیشه بلیت فروشی واقع در محل برگزاری مراجعه کند.

بلیت‌فروشی کنسرت‌ها از طریق سامانه‌های بلیت فروشی انجام می‌شود؛ کاربران با مراجعه به این سایت‌ها، ضمن انتخاب جایگاه صندلی‌شان در سالن، بلیت را خریداری می‌کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای خرید بلیت نیست.

درحال حاضر چندین سامانه برای بلیت فروشی کنسرت طراحی و راه‌اندازی شده که به صورت قانونی کارشان را دنبال می‌کنند. اما اصلی‌ترین سامانه بلیت فروشی که بلیت اغلب اجراها از این مرجع اینترنتی به فروش می‌رسد، سایت «ایران کنسرت» متعلق به موسسه فرهنگی هنری «ققنوس» است.

این سامانه در ازای بلیت فروشی کنسرت‌ها، 5 درصد از قیمت هر بلیت را دریافت می‌کند. البته در صورتی که اجرایی علی رغم بلیت فروشی لغو یا برگزار نشود، پول بلیت‌های پرداختی ظرف مدت 3 تا 10 روز به حساب کاربران عودت داده می‌شود.

بلیت بسیاری از اجراهای موسیقی-البته در تهران- از 40 تا 120 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. البته سقف این رقم در بعضی از اجراها تا 200 هزار تومان هم می‌رسد. (هم اکنون سقف بلیت اجراهای ارکسترهای دولتی که در حال حاضر به فروش می‌رسند به رقم 150 هزار تومان رسیده است) اگر به طور میانگین برای هر بلیت مبلغ 60000 هزار تومان را در نظر بگیریم، سامانه ایران کنسرت به ازاری هر بلیت، 3000 هزار تومان دریافت می‌کند.
 
بدین تریتب ایران کنسرت برای یک اجرا در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی با ظرفیت 2100 صندلی مبلغ 6300000 (شش میلیون و سیصد) هزار تومان، مرکز همایش‌های برج میلاد با ظرفیت 1700 صندلی مبلغ  5100000 (پنج میلیون و صد) هزار تومان، تالار وحدت  با ظرفیت900 صندلی 2700000 (دو میلیون هفتصد هزار تومان)، اریکه ایرانیان با ظرفیت 800 صندلی 2400000 (دو میلیون و چهارصد) هزار تومان، ایوان شمس 350 صندلی 1050000 (یک میلیون و پنجاه)، فارابی با ظرفیت 260 صندلی 780000 (هفتصد و هشتاد) هزار تومان، دریافت می‌کند.

میزان درآمد ایران کنسرت از بلیت فروشی هر اجرای موسیقی در تهران:
سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی:  شش میلیون و سیصد هزار تومان
مرکز همایش‌های برج میلاد: پنج میلیون و صد هزار تومان
تالار وحدت: دو میلیون هفتصد هزار تومان
اریکه ایرانیان: دو میلیون و چهارصد هزار تومان
ایوان شمس: یک میلیون و پنجاه هزار تومان
فارابی: هفتصد و هشتاد هزار تومان

در ارایه این آمار فرض بر این گرفته شده که تمامی بلیت‌های اجرا به فروش می‌رسد. البته در این گزارش تنها سالن‌های اجرا در تهران مورد نظر قرار گرفته‌اند. بر اساس گزارشی که امسال وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی منتشر کرد، «در حوزه اجرای  موسیقی صحنه‌ای در بخش‌های سنتی، پاپ، نواحی، فولکلور، محلی، مقامی و تلفیقی، کلاسیک، ارکسترال، آموزشگاهی، کودک، بانوان و سایر به ترتیب 1163، 1379، 290، 197، 13، 124، 5، 12 و 2 اجرا در سال 93 صورت گرفته است»

انتهای پیام



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: