انتشار: ۰۰:۲۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی تشریح کرد:

هفته کتاب امسال متفاوت بود

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ با بیان اینکه بیست‌وسومین دوره هفته کتاب با مشارکت سازمان‌های مختلف برگزار شد، گفت: این مشارکت باعث شد برنامه‌های هفته کتاب با کیفیت بهتر و به کل، مردمی‌تر برگزار شود.

علی‌اصغر سیدآبادی - مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - ویژگی بارز بیست‌وسومین دوره هفته کتاب را توجه به کتابفروشی‌ها و صنعت نشر دانست و اظهار کرد: در این زمینه رفتن به کتابفروشی‌ها و طرح کتابفروشی به وسعت ایران که به همت موسسه خانه کتاب و با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی و عملیاتی شد، وجه تمایز بیست‌وسومین دوره هفته کتاب با دوره‌های قبل است.

این نویسنده کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه این فعالیت‌ها هفته کتاب را مردمی‌تر کرد، گفت: مردمی کردن هفته کتاب فعالیت‌های این هفته را از یک محیط بسته خارج و همه سازمان‌ها، نهادها و بویژه مردم را درگیر کتاب و کتابخوانی کرد.

سیدآبادی توجه به فضای دیجیتال در حوزه کتاب را از دیگر برنامه‌های مهم بیست‌وسومین دوره هفته کتاب عنوان کرد و گفت: این طرح بین فعالان حوزه کتاب در فضای مجازی و ناشران، ارتباط موثری برقرار کرد.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ر‌یزی فرهنگی وزارت ارشاد در پایان گفت: مهمترین ویژگی هفته کتاب ترویج کتاب و کتابخوانی است که باید محور هفته کتاب قرار گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: