انتشار: ۲۲:۱۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
نمایش های دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین های مذهبی خمسه در اربعین حسینی اجرا می شود.
به گزارش تابناک فرهنگی ، در بخش آئینی و میدانی این سوگواره، آئین «شروه خوانی» کاری از ماشاالله عباسیان و مجلس تعزیه «ورود به مدینه» کاری از احد صدقی از ساعت 18:30 در میدان امام حسین (ع) برگزار می شود.
در بخش صحنه ای نیز نمایش «پله آخر» کاری از ابراهیم آبادی در سالن اصلی تالار محراب ساعت 17 و نمایش «حلقه» کاری از حمید ابراهیمی در فرهنگسرای ابن سینا ساعت 18:30 اجرای خود را آغاز خواهند کرد.
همچنین فرهنگسرای بهمن میزبان نمایش «اروند خون» نوشته ایوب آقاخانی و به کارگردانی کوروش زارعی در ساعت 18:30 است. نمایش «فرجام» نوشته مرادی جعفری و به کارگردانی رضا انوری از ساعت 16:00 در سالن کوچک تالار محراب اجرا می شود.
نمایش «شهادت خوانی شمعون و شهرزاد» نوشته فرهاد ارشاد و به کارگردانی سمانه احمدی پور ساعت 19 در فرهنگسرای ارسباران، و نمایش «مکالمه طولانی شبدیز و نگار» نوشته فرهاد ارشاد و به کارگردانی میثم کرمی ساعت 17:30 در فرهنگسرای خاوران اجرای عمومی خود را آغاز خواهند کرد.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین های مذهبی خمسه، این سوگواره با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری علی اصغر خسروی از هشتم الی 25 آذر ماه در تهران برپا می شود.


** حرکت قافله اسرای کربلا در روز اربعین
همزمان با سالروز اربعین حسینی، قافله اسرای کربلا ساعت 9 صبح با حرکت کاروان نمادین تعزیه داران خاتون داغدیده و جمعی از اسرای کربلا و اشتران از سعادت آباد، میدان بهرود به سمت چهار راه سرو حرکت می کنند.
به گزارش روابط عمومی تعزیه داران خاتون داغدیده، در این مسیر بانوان خاندان پیامبر(ص) سوار بر شتران و حضرت سجاد(ع) با زنجیر بسته شده و سوار بر شتر همچون اسیران با بسیاری دیگر از اعضای کاروان سید الشهدا(ع) از قتلگاه عبور می کنند.
دسته های عزاداری، هیئت های حسینی به همراه قافله اسراء کربلا و سوگواران، این مسیر را با اجرای تعزیه، مدیحه سرایی، مرثیه خوانی و سینه زنی طی می کنند.
سه موکب با عنوان خاتون داغدیده در طول مسیر برپا شده است که با پذیرایی، توزیع سربند و هدایای فرهنگی، پذیرای عزاداران حسینی خواهند بود.
نماز جماعت ظهر و عصر روز اربعین حسینی نیز با حضور جمعی از عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) اقامه می شود./ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: