انتشار: ۱۶:۴۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴
جوایز معتبر فیلم «لوئی دلوک» فرانسه به ریاست «ژیل ژاکوب»، رئیس سابق جشنواره کن، فهرست هشت فیلم رقابت‌کننده برای کسب این جایزه سینمایی را در سال 2015 منتشر کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از (ایسنا)،‌ فیلم «روزهای طلایی من» ساخته «آرناد دسپلچین» که در افتتاحیه بخش دوهفته کارگرانان جشنواره کن به نمایش گذاشته شد،‌ «اقدام یک مرد» به کارگردانی «استفن فریرز» برنده جایزه بهترین بازیگری کن و فیلم «مارگوئریت» ساخته «خاویر جیانولی» که در جشنواره ونیز به روی پرده رفت، از مهمترین فیلم‌های حاضر در میان نامزدهای جایزه مهم «لوئی دلوک» فرانسه هستند.

از مهمترین غایبان این فهرست می‌توان به فیلم «دیپان» ساخته «ژاک اودیار» برنده جایزه نخل طلای امسال جشنواره کن اشاره کرد.

«فرار شیرین» از «برونو پودالیدس»، «تصویر یک هنرمند» ساخته «آنتونیو بارائو»، «فاطیما» به کارگردانی «فیلیپ فاکو» و «تصویر گمشده» به کارگردانی «ریتی پان» دیگر نامزدهای جایزه «لوئی دلوک» سال 2015 هستند.

فیلم‌ «موستانگ» به کارگردانی «دنیل گومز ارگوون» که امسال نماینده سینمای فرانسه در جوایز اسکار است به همراه فیلم «جبهه واکهان» ساخته «کلمنت کوگیتوره» از مهمترین فیلم‌های رقابت‌کننده برای کسب عنوان بهترین فیلم اول در جوایز فیلم «لوئی دلوک» هستند.

جوایز فیلم «لوئی دلوک» که آغازگر فصل جوایز سینمایی در کشور فرانسه است، برای پانزدهمین سال از حضور «ژیل ژاکوب»، رئیس سابق و کهنه‌کار جشنواره کن در راس این رویادسینمایی بهره می‌برد و اعضای هیئت اوران آن را منتقدین سینمای فرانسه تشکیل می‌دهند.

جایزه فیلم «لویی دلوک» در سال 1937 به یاد فیلم‌ساز و فیلم‌نامه‌نویس مشهور فرانسه راه‌اندازی شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: