انتشار: ۱۷:۲۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴
همزمان با برگزاری هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس کشور، مدارس و دانش آموزان شهرستان دماوند نیز شاهد برگزاری گسترده مانور زلزله و حوادث غیرمترقبه بودند.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، این مانور به منظور آمادگی یگان ها و نیروهای آتش نشان، امدادرسان و اورژانس در مواجه با حوادث غیر مترقبه و احتمالی بویژه زلزله و حوادث و بلایای طبیعی در مدارس شهرستان دماوند و به طور نمادین در هنرستان دکتر حسابی و دبیرستان خبازی برگزار شد.
در این مانور دانش آموزان دماوند در مقابله با حوادث احتمالی که شهرستان را تهدید می کند، خود را آماده کردند.
همچنین در این مانور نحوه پناه گیری و خروج صحیح از سوی امدادگران هلال احمر شهرستان دماوند و دیگر نهادهای امدادی به دانش آموزان مدارس آموزش داده شد.
مسئول ستاد بحران فرمانداری شهرستان دماوند در حاشیه این مانور گفت: این مانور پس از به صدا درآمدن زنگ مانور برگزار شد و دانش آموزان به عنوان نیروهای امدادی به کمک دوستان و همکلاسی های آسیب دیده خود شتافتند.
جعفر نورمحمدی با بیان اینکه در این مانور تمام اعضای ستاد بحران با آمادگی کامل در محل حضور داشتند، تصریح کرد: هماهنگی اداره آموزش و پرورش با نهادهایی مانند هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس از دیگر اهداف این مانور است.
وی مدیریت بحران را شامل 22 نهاد و در راس آنها هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، شهرداری و.... عنوان کرد و افزود: علاوه بر نیروهای امداد و نجات که باید در آمادگی کامل بسر ببرند همگان باید در خانواده دوره های آموزش های اولیه امداد و نجات را بگذرانند تا در مواقع بحرانی بتوانند خدمات رسانی به همنوع را داشته باشند.
وی گفت: هم اینک آموزش های لازم جهت مقابله با بحران های احتمالی در حد تکمیلی و تخصصی بین نیروهای ستاد بحران صورت گرفته که تلاش داریم در آینده نزدیک در حد استاندارد بین المللی عمل نماییم.
در ادامه محمدرضا مشهدی عباسی رییس آموزش و پرورش دماوند نیز در این مراسم گفت: اینگونه مانورها علاوه بر آشنایی دانش آموزان با حوادث اینچنینی، موجب کاهش اضطراب، ارتقای توانمندی دانش آموزان، مقاوم سازی در راستای کاهش تلفات و انجام اقدامات صحیح در زمان بروز حوادث می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه فرهنگ خود امدادگر را باید از مدارس آغاز کرد، افزود: دانش آموزان با برگزاری این مانور نه فقط با مراحل امنیتی و امدادی آشنا می شوند، بلکه می توانند خانواده های خود را نیز آگاه سازند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: