انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
غرفه انتشارات حیان در نمایشگاه کتاب بسته شد. مسئولان نمایشگاه کتاب دلیل این امر را فعال نبودن این ناشر در طول سه سال گذشته برشمردند.
غرفه انتشارات حیان در نمایشگاه کتاب بسته شد. مسئولان نمایشگاه کتاب دلیل این امر را فعال نبودن این ناشر در طول سه سال گذشته برشمردند.

به گزارش فارس، غرفه حیان در نمایشگاه کتاب بسته شد. مسئولان نمایشگاه کتاب دلیل این امر را فعال نبودن این ناشر در طول سه سال گذشته برشمردند.

بنا بر اطلاعات خبرنگار فارس، این ناشر در طول سه سال گذشته کتابی تولید نکرده و واجد حضور در نمایشگاه کتاب نبوده است و حضورش در نمایشگاه با تخلف همراه بوده است و از ساعت ده صبح امروز این غرفه تعطیل شد.

محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران که امسال مدیریت بخش ناشران عمومی را بر عهده دارد درباره انتشارات حیان و بستن غرفه این ناشر در نمایگشه کتاب اظهار داشت:‌با توجه به محدودیت‌های فضایی نمایشگاه، آیین‌نامه تدوین‌شده طی سال‌های گذشته که امسال با اصلاحاتی به تصویب شورای سیاستگذاری رسیده و برای استفاده بهینه از فضای موجود با توجه به تعداد زیاد ناشران و مشکل کمبود جا، شرط برخورداری از یک غرفه 9 متری که کوچک‌ترین غرفه برای چاپ حداقل 35 عنوان کتاب از سال 90 به بعد می‌باشد، از این رو انتشارات حیان واجد شرایط اختصاص غرفه نبوده و با توجه به محدودیت فضا و تقاضاهای ناشران، اعتراضاتی مطرح شده که پس از بررسی‌ها مشخص شد، انجمن ناشران دانشگاهی مراتب عدم استحقاق ناشر مزبور را طی نامه‌ای به مشارالیه اعلام و متعاقباً از ساعت 10 صبح امروز غرفه این ناشر تعطیل و از فعالیت وی جلوگیری شد.

آموزگار در پاسخ به اینکه پس چگونه بود که از این ناشر ثبت‌نام صورت گرفته بود، گفت: در مؤسسه فرهنگی نمایشگاه‌ها، مدت مدیدی بود برای سامانه‌ای برنامه‌ریزی می‌شد تا ثبت نام ناشران از آن طریق انجام شود، اما هیچ برنامه‌ای تا در مرحله اجرا نباشد، اشکالاتش نمایان نمی‌شود.  از این رو در روند اجرا مشکلاتی حادث شد و ما پیشنهاد استفاده از روش سنتی را دادیم، اما به دلیل کمبود وقت، این ثبت‌نام از طریق سامانه مؤسسه نمایشگاه‌ها انجام شد و به صورت خوداظهاری، ناشران ثبت‌نام‌هایی را انجام می‌دادند.

وی گفت: عدم تطابق اطلاعات ناشران با خانه کتاب منجر شد این ثبت‌نام درست نباشد، اما برخی ناشران تعداد عناوینشان بالاست و مکان مورد نیاز به آنها اختصاص نیافته و اعتراض آنان را در برابر سایر ناشرانی که 35 عنوان را نداشته و آمارشان صفر است طبیعی به نظر می‌رسد، از این رو تصمیم گرفته شد اختصاص فضا به ناشران فعال صورت گیرد.

آموزگار گفت: ممکن است موارد مشابه این نیز دیده شود، ولی عدالت صنفی ایجاب می‌کرد تا غرفه این انتشارات تعطیل شود. وی پیرامون عدم آماده بودن غرفه چند ناشر و نبود چیدمان در آنها از جمله غرفه بنیاد شعر و ادبیات داستانی توضیح داد: به ناشرانی که غرفه‌هایشان هنوز خالی است و چیدمانی ندارد تذکر داده‌ایم، به ویژه ناشران مستقر در شبستان، چرا که می‌توان این فضا را در اختیار سایر ناشران متقاضی قرار داد و اگر متقاضی برای دریافت غرفه باشد، ما می‌توانیم این غرفه‌های خالی را واگذار کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: