انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
مرکز آرشیو بین‌المللی فیلم «فوکوئوکا» ژاپن حقوق آرشیوی فیلم سینمایی «انارهای نارس» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی را خریداری کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی ، فیلم سینمایی «انارهای نارس» که در بخش اصلی بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «فوکوئوکا» ژاپن حضور داشت در لیست خرید فیلم های برتر سال ۲۰۱۵ این آرشیو قرار گرفت. مجیدرضا مصطفوی تهیه کننده و کارگردان و آنا نعمتی بازیگر این فیلم در طول برگزاری این جشنواره در سه نوبت در جلسات نمایش و پرسش و پاسخ با تماشاگران و منتقدان ژاپنی حضور داشتند و با آن‌ها به گفتگو پرداختند.

آرشیو فیلم جشنواره بین المللی «فوکوئوکا» از قدیمی ترین و غنی ترین آرشیوهای فیلم آسیاست که از همه فیلم های خریداری شده در سی سال گذشته نسخه های با کیفیت و به فرمت دیجیتال و ۳۵ میلی متری تهیه کرده است که با دقت حفاظت می شود و به گونه ای است که در جشنواره های مختلف، بزرگداشت ها و برنامه های مروری بر آثار از آرشیو جشنواره فیلم «فوکوئوکا» استفاده می شود.

این جشنواره كه توسط شهرداری شهر فوكوئوکا برگزار می‌شود طی برنامه‌ریزی كه از اولین دوره داشته است آرشیوی بسیاری مجهز و با فن‌آوری روز از فیلم‌های برگزیده اولین دوره این جشنواره به وجود آورده است كه با خریداری حقوق آرشیوی، مجموعه‌ای بی‌نظیر از بهترین‌های سینمای آسیا در سال های اخیر فراهم كرده است.

پیش از این نیز کمپانی «kamer ton media» که به تعدد سینماها و شبکه های نمایشی بین المللی معروف است خرید حق پخش فیلم «انارهای نارس» را در لیست فیلم های خریداری شده سال ۲۰۱۴ خود قرار داده بود.

پخش بین المللی فیلم سینمایی «انارهای نارس» به عهده محمد اطبایی است./مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: