انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴
سینما در هفته ای که گذشت؛

شکایت آقای سوپراستار و قاسم خانی

بازیگر سینما به دنبال شکایت خود از تهیه کننده فیلم اول خود، راهی دادسرا شد.

به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از خبرنگاران؛  سینما در این هفته نسبتا آرام و بی حاشیه بود.

حضور آقای سوپراستار در دادسرای رسانه
شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون در دادسرای فرهنگ و رسانه دیده شد.

حضور شهاب حسینی در دادگاه که به خاطر شکایت از یک تهیه‌کننده سینما بوده است به سرعت در صفحات اجتماعی و گروه‌های تلگرامی بازتاب یافت.

شنیده‌ها حاکی از آن است  که شهاب حسینی به خاطر اختلاف با تهیه‌کننده فیلم «ساکن طبقه وسط»، در داسرای فرهنگ و رسانه حضور داشته است و یکی از دلایلی که این فیلم طی ماه‌های اخیر به شبکه خانگی عرضه نشده، همین اختلافات بوده است که جلوی ارائه فیلم به شبکه خانگی را گرفته است.

حسینی در این فیلم در ۳۸ نقش متفاوت بازی کرده بود و به این لحاظ رکوردی را هم در تاریخ سینمای جهان به جای گذاشت که برای ثبت آن در گینس هم اقداماتی صورت گرفت.

موافقت ایوبی با یک استعفا
محمد رسول صادقی از سمت مدیریت روابط عمومی سازمان سینمایی استعفا کرد.

صادقی از شهریور سال 92 همراه با حجت الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی) وارد این سازمان شد، چندی پیش از این سمت کناره‌گیری کرد و این استعفا بعد از یک ماه توسط ایوبی پذیرفته شد.


تکمیل بازیگران «پلیس بازی» پیمان قاسمخانی
فهرست بازیگران اولین فیلم سینمایی پیمان قاسم‌خانی تکمیل شد، این فیلم که پیش از این «پژمان» نام داشت، فعلا با نام موقت «پلیس‌بازی» مرحله پیش تولید خود را می‌گذراند.بازیگر اصلی فیلم، پژمان جمشیدی است.

در اولین فیلم  قاسم‌خانی، حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، رضا رویگری، مانی حقیقی، نسیم ادبی و امیرمهدی ژوله بازی خواهند کرد.

فراخوان یک کارگردان دیگر برای جذب بازیگر
علیرضا داودنژاد برای انتخاب بازیگر فیلم جدیدش «فراری» فراخوان داد.

رضا سخایی دستیار علیرضا داودنژاد با انتشار تصاویر کوتاه، فراخوانی را برای انتخاب یکی از بازیگران اصلی فیلم «فراری» منتشر کرد. داودنژاد برای یکی از نقش‌های اصلی فیلم «فراری» به یک دختر بین 16 تا 18 ساله نیاز دارد. کسانی که لهجه شمالی یا گیلکی یاد داشته باشند، در اولویت هستند.

این کارگردان ساخت فیلم‌های چون «نیاز»، «مرهم»، «بچه‌های بد»، «مصائب شیرین»، «کلاس هنرپیشگی» و ... را در کارنامه هنری‌اش دارد.

 چندی پیش اصغر فرهادی برای انتخاب بازیگران فیلم جدیدش«فروشنده» چنین فراخوان را منتشر کرده بود.

دومین دوره جشنواره «گزارش یک نگرانی»
نشست خبری دومین جشنواره  «گزارش یک نگرانی» (نگاه مردمی به بحران کمبود آب در قالب فیلم و عکس موبایل) با حضور جمشید مشایخی، محمد حسین لطیفی و جواد رضویان بزگزار شد.

مشایخی که به عنوان رییس افتخاری دومین جشنواره «گزارش یک نگرانی» در این جشنواره حضور دارد، نسبت به وضعیت بحرانی آب در کشور هشدار داد و لطیفی زا به ساخت اثز تلویزیونی با موضوع آب و بحران آن بسازد،  به جای سریال‌های ساخت ترکیه مورد توجه مردم قرار بگیرد.

محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون رئیس شورای داوری جشنواره، بیان کرد: این جشنواره می‌تواند رویدادی بسیار پویا باشد، چرا که بیشتر مردم تلفن همراه دارند و می‌توانند آثار خود را با استفاده از همین تلفن همراه بفرستند.

لطیفی در خصوص فعالیت شبکه‌های اجتماعی در ایزان گفت:از برگزاری این جشنواره بسیار خوشحالم چون به کمک شبکه‌های اجتماعی می‌تواند کاری کند تا تک تک افراد جامعه با این موضوع درگیر شوند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت غم‌انگیز زاینده‌رود و دریاچه ارومیه افزود: شرایط این دو مکان دردناک است که بخشی از آن به مدیریت برمی‌گردد تا مجازاتی را برای حفاری و چاه‌های غیرقانونی در نظر بگیرد و بخشی هم به مردم برمی‌گردد تا فرهنگ‌سازی درستی داشته باشند.رضویان هم به تاثیر شبکه های اجتماعی در این امر اشاره کرد.

سال گذشته اولین جشنواره فیلم و عکس «گزارش یک نگرانی» با دبیری رامبد جوان برگزار شد و امسال دومین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد.آخرین مهلت ارسال آثار 15 دی‌ماه اعلام شده و آثار راه یافته به جشنواره 20 دی‌ماه اعلام می‌شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: