انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴
مدیر باشگاه فیلم سوره جشنواره «عمار» را یکی از مهمترین هدایت کننده های آثار تصویری در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد که «عمار» قوت قلب و موتور محرکی برای علاقه‌مندان این جبهه است.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ محمدرضا شفاه مدیر باشگاه فیلم سوره در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آثار ارسالی این باشگاه به ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» گفت: فیلم کوتاه داستانی «دایو» اثر حسین دارابی، انیمیشن های کوتاه «آنتراکت»، «میم» و تیزر کوتاه «روح الله» ساخته محمدرضا خردمندان، فیلم کوتاه «تل آویو» ساخته مصطفی رضوانی، کلیپ «اشتیاق» و «قطار قم ـ مشهد» اثر مهدیار عقابی، فیلم کوتاه داستانی «به همین سادگی» به کارگردانی سامان غنائمی، تیزر «تا خاموشی» اثر امید توتونچی، نماهنگ «فرزندان روح الله» ساخته داوود احمدی و برنامه تلویزیونی «بگو بخند» به کارگردانی سیدعلی طباطبایی نژاد و اجرای رضا احسان پور، آثاری ارسالی به جشنواره «عمار» هستند.

وی افزود: این آثار با مضامینی همچون دفاع مقدس، بیداری اسلامی، مقاومت غزه، سبک زندگی، خانواده و مضامین سیاسی تولید شده اند و برنامه «بگو بخند» یک استندآپ کمدی با رویکرد سبک زندگی، متفاوت ترین اثر ارسالی باشگاه فیلم سوره به جشنواره مردمی «عمار» است که می کوشد تا با بیان شاد و طنازانه به برخی از عادات و رفتارهای جامعه بپردازد.

شفاه با اشاره به حضور باشگاه فیلم سوره در دوره های گذشته جشنواره مردمی «عمار» اظهار کرد: در اولین سال تاسیس باشگاه فیلم سوره، در بخش داستانی جشنواره «عمار» با سه فیلم «ولد»، «علمک» و «البیت» حضور داشت که هر سه مورد با اقبال عمومی روبرو شدند و فیلم «ولد» نیز در چند جشنواره مورد توجه کارشناسان قرار گرفت و جایزه های مختلفی را دریافت کرد.

جشنواره «عمار» از مهمترین هدایت کننده های آثار تصویری در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است

مدیر باشگاه فیلم سوره با اشاره به اهمیت حضور در جشنواره «عمار» تصریح کرد: این جشنواره یکی از مهمترین هدایت کننده های آثار تصویری در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و قوت قلب و موتور محرکی برای علاقه مندان جبهه فرهنگی انقلاب جهت تولید آثار تصویری است. جشنواره «عمار» به نوعی ویترین آخرین محصولات تولید شده از سوی فرزندان انقلاب است.

وی با اشاره به فلسفه وجودی جشنواره مردمی «عمار» یادآور شد: تاسیس این جشنواره عرصه جدیدی برای بیان حرف هایی ایجاد کرده است که از سوی سایر جریان های هنری و فرهنگی کشور بر زمین مانده است و «عمار» اکنون در دوره تثبیت خود به سر می برد.

مدیر باشگاه فیلم سوره تلاقی مضامین متعلق به جبهه فرهنگی انقلاب با وجه مردمی و دیده شدن آثار را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید در تولید آثار به گونه ای عمل کنیم که اثر ما مورد توجه مخاطب عام چه در عرصه ملی و چه در عرصه بین المللی قرار گیرد و هدف ما تنها مخاطبان خاص همچون طیف مذهبی جامعه نباشد و حتی باید بتوانیم کشورهای اروپایی و آمریکایی و کشورهایی را که به لحاظ نگاه و ایدئولوژی تشابه کمتری با آنها داریم مخاطب خود قرار داده و پیام و مضامین مرتبط با جبهه فرهنگی انقلاب را به گوش آنها برسانیم.

وی با اشاره به توجه به رشد کیفی آثار ارسالی به جشنواره «عمار» عنوان کرد: آثار ارسالی به این جشنواره سال به سال کیفیت بهتری پیدا می کنند، بنابراین رویکردها باید به صورت دقیق تعریف شده و با برنامه ریزی و اتخاذ تصمیمات مناسب ادامه پیدا کند.

شفاه در پایان بر لزوم تقویت جایگاه فیلم های داستانی در این جشنواره تاکید کرد و گفت: اگر جشنواره «عمار» بنا دارد فعالیت های خود را در بخش های گسترده تری ادامه دهد، حتما باید جشنواره فیلم را مجزا از سایر رشته ها برگزار کند چراکه حذف شدن عنوان فیلم از این جشنواره این نگرانی را دامن می زند که این بخش مورد غفلت قرار گرفته و یا با قوت و توان لازم بروز پیدا نکند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: