انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴
روزنامه های اصفهان در شماره امروز پنجشنبه پنجم آبان، موضوع سلامت شهروندان را دوباره در تیترهای خود برجسته کردند.
نسل فردا در صفحه اول و ستون یادداشت خود با تیتر 'ترکش های طرح تحول نظام
 سلامت در بیمارستان شریعتی
'، این موضوع را انعکاس داد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از روزنامه نسل فردا: حدود یکی دو سالی می شود که آوازه طرح تحول نظام سلامت به گوش می رسد، همه خوشحالند از اینکه اجرای این طرح توانست تا حدود زیادی بار سنگین اقتصادی را از دوش بیماران بردارد و انصافا هم در مقایسه با سایر اقدامات و طرح های نظام سلامت و درمان کشور موفق بوده است، اما این کاهش از جیب بیمار و رضایتمندی مردم، یک سوی سکه طرح نظام سلامت بود و مدتی پس از اجرای آن به تدریج تبعات و ترکش های حاصل از آن ،هر بار دامان بخشی از این حوزه را مورد اصابت قرار داد.
در این مطلب با اشاره به اعتراض و انتقادات شدید پزشکان بیمارستان شریعتی اصفهان مبنی بر عدم پرداخت به موقع حقوق و دستمزد آنها آمده است: ماجرا از این قرار است که با کاهش پرداخت هزینه از جیب بیمار، پزشکان همه روزه با سیل عظیمی از بیماران و از آن طرف هم با تاخیرهای ماه به ماه پرداخت حقوق و کارانه هایشان مواجهند، به همین جهت، گاهی در یکی از مراکز درمانی شاهد چنین تحصن هایی از سوی کادر درمانی هستیم.
**هفته نامه نصف جهان نیز با تیتر 'بیگانه های اصفهان' نوشت:200 هزار تبعه افغان در اصفهان آسیب هایی از جمله تولد نوزادان بی هویت و برخی چالش های اجتماعی را ایجاد کرده اند و مسئولان معتقدند خلأ قانونی توان مقابله با این پدیده را گرفته است.
نصف جهان همچنین 'ورود همراه مادر به اتاق زایمان مجاز می شود' را تیتر صفحه اول خود قرار داد و 'راه اندازی اتاق های زایمان تک نفره در بیمارستان های دولتی' را نیز انعکاس داد.
**اصفهان زیبا هم در صفحه شهر از 'ایجاد مرکز ویژه گردشگری سلامت بیماران و مهاجران افغانستانی در اصفهان' خبر داد.
این روزنامه بااشاره به دیدار شهردار اصفهان با اعضای انجمن متخصصان طب افغانستان نوشت: این نشست با هدف بررسی ظرفیت های گردشگری سلامت و پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه در راستای ایجاد مرکز ویژه گردشگری سلامت بیماران و مهاجران افغانستانی در اصفهان برگزار شد.
** اصفهان امروز هم خبر پرواز مستقیم به اصفهان از قلب اروپا را برجسته و همچنین ماجرای اعتراض و اعتصاب پرسنل بیمارستان شریعتی را تشریح کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: