انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴
مدیربخش اروپایی سینمای فرانسه:

موقعیت سینمای ایران در فرانسه ممتاز است

رایزن فرهنگی ایران در فرانسه در دیدار با دو تن از مسئولان بخش بین الملل مرکز ملی سینمایی فرانسه، به تشریح ساختار سینمایی ایران و معرفی مراکز دولتی و صنفی و تخصصی این حوزه در کشور پرداخت و از آمادگی این بخش ها برای توسعه همکاری ها به منظور معرفی بیش تر سینمای کشورمان در فرانسه خبر داد.

موقعیت سینمای ایران در فرانسه ممتاز است

به گزارش تابناک  فرهنگی ؛جمال کامیاب در ادامه به بخشی از برنامه های فرهنگی پیش روی کشورمان در حوزه سینما از جمله برگزاری هفته سینما در فرانسه اشاره کرد.
در ادامه این دیدار مدیر بخش اروپایی و بین المللی مرکز ملی سینمایی فرانسه، موقعیت سینمای ایران در فرانسه را ممتاز توصیف کرد.
پی یر امانوئل لوسرف، گفت: ایران از بخت بالایی در فرانسه برخوردار است؛ زیرا سینمای این کشور شهرت زیادی نزد فرانسویان دارد.
وی در ادامه با برشمردن شماری از کارگردانان و فیلم های ایرانی که در عرصه بین المللی شناخته شده هستند، افزود: سینمای ایران به ویژه در حوزه مؤلف توانسته در سال های اخیر در بسیاری از جشنواره ها، موفقیت های کم نظیری را کسب کند.
لوسرف، ادامه داد: از فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در فرانسه بیش از یک میلیون نفر دیدن کردند و این رقم بی نظیری برای یک فیلم خارجی است.
مدیر بین الملل مرکز ملی سینمایی فرانسه درخصوص مرکز ملی سینمایی و ارتباط آن با بخش های مختلف سینمایی فرانسه، توضیحاتی ارایه داد.
بنا بر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز ملی سینمایی فرانسه مسئول تنظیم مقررات سینمایی، حمایت از صنایع فیلم، رسانه، ویدیو و مولتی مدیا، ترویج و معرفی آثار سینمایی برای توزیع در میان مخاطبان، آموزش، محافظت و ارتقای میراث سینمایی فرآیند مدیریت سینمای فرانسه بدون نیاز به بودجه ملی، است.
این مرکز مسئولیت مجوز عملیات سینمایی، صدور کارت حرفه ای سینمایی، مجوز پخش، مشارکت در تهیه گزارش های سینمایی و درجه بندی نمایش فیلم ها و نیز تنظیم مناسبات سینما و تلویزیون و ... را نیز برعهده دارد.
مرکز ملی سینمایی فرانسه دارای چند کمیسیون تخصصی با حضور نمایندگان اصناف سینمایی (تهیه کنندگان، کارگردانان، بازیگران، توزیع کنندگان و ...) است که مسئولیت تصمیم گیری درباره وضع مقررات، میزان و نوع حمایت ها را در تولید و توزیع و نمایش آثار سینمایی با اعلان شاخص های لازم برای قبول پرونده ها و میزان حمایت برعهده دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: