انتشار: ۲۲:۱۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴
رئیس انجمن موسیقی قشم معتقد است موسیقی قشم نقش مهمی در معرفی صحیح فرهنگ و زندگی جزیره نشینان دارد و می‌تواند در توسعه حوزه گردشگری اثرات چشمگیری داشته باشد.

به گزارش تابناک فرهنگی ؛ محمد آرامباش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: پردازش هدفمند در کنار حفظ اصالت برای تشکیل ارکسترسمفونیک وگروه اجرایی موسیقی در قالب ویترین هنری قشم یکی از آسانترین راه های کسب درآمد در اقتصاد هنری است.

وی ادامه داد: برای تشکیل ارکسترسمفونیک باید محتوای جذاب صحنه‌ایی و فضای نمایشگاهی در شهرستان ها و کشورهای همسایه ایجاد شود.

آرامباش با تاکید بر تاثیر موسیقی جزیره در دستیابی به رونق پایدار صنعت گردشگری، اضافه کرد: موسیقی قشم نقش مهمی در معرفی صحیح فرهنگ و زندگی جزیره نشینان دارد و در صورت اجرا و بهره‌برداری صحیح از آن می‌تواند در توسعه حوزه گردشگری اثرات چشمگیری داشته باشد.

وی گفت: این انجمن تنها انجمن موسیقی کشور است که تولید موسیقی رسانه را در دستور کار خود قرار داده و تولید تیتراژ پایانی برنامه مردان آهنین در نوروز ۱۳۹۱ و قطعه ماه وستاره برای مرکز خلیج فارس گواه تلاش هنرمندان قشم برای ارتقای سطح موسیقی منطقه است.

رئیس انجمن موسیقی قشم ادامه داد: موسیقی جزیره و هرمزگان در جهت تامین روحیه نشاط جامعه مسیر خود را پیدا کرده و حیف است که این هنر سالم و روحانی به سمع و نظر مردم دیگر استان های ایران نرسد.

موسیقی جنوب کشور در جشنواره فجر به درستی درک نمی شود

آرامباش با ابراز تعجب از نحوه برگزاری جشنواره فجر، عنوان کرد: متاسفانه موسیقی جنوب کشور به ویژه بندرعباس و جزایر خلیج فارس در این جشنواره به درستی درک نمی‌شود. موسیقی این خطه فرامنطقه ایست و زبان مشترکی با قاره آفریقا، هند و اسپانیا دارد و سیاست گذاری موسیقی در کشور به هیچ وجه عادلانه و مفید برای پیشرفت این حوزه نیست.

آرامباش اظهار داشت: بسیاری از فعالیت‌های موسیقی منطقه خلیج فارس به دلیل عدم افقی روشن برای این میراث غنی همچنان مسکوت باقی مانده و برخوردهای سلیقه‌ای برخی دستگاه هنرمندان این رشته را دلسرد کرده است.

رئیس انجمن موسیقی قشم از راه اندازی خانه عود در جزیره قشم استقبال و بیان داشت: ضرورت راه‌اندازی خانه عود در سال های گذشته درک نشده اما هم اکنون با نظر مثبت معاون سازمان منطقه آزاد قشم می‌توان با راه‌اندازی خانه عود نوای این ساز را برای همیشه در جزیره ماندگار کرد.

آرامباش گفت: خانه عود می‌تواند کانون برگزاری فستیوال و مسابقات حرفه ایی موسیقی و عود نوازی ساحل نشینان حوزه خلیج فارس، دریایی عمان و کشورهای عربی و همچنین نخستین نمایشگاه دایمی عود ایران باشد.

وی ادامه داد: عود نقش مهمی در رونق هنر و گردشگری قشم دارد چراکه با زندگی مردم جزیره عجین شده و هنوز هم در تعطیلات آخر هفته محافل خصوصی قشمیان با عودنوازی صفای خاصی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: