انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴
رییس مرکز بسیج صدا و سیما در جمع بسیجیان رسانه ملی بیان کرد که به زودی کانون های تخصصی بسیج در سازمان صداوسیما راه اندازی می شود.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از مهر، محمود عاطفی رییس مرکز بسیج صدا و سیما در جمع بسیجیان رسانه ملی گفت: کمتر پیش می آید یک واژه دارای چنان جامعیت و معنویتی باشد که الفاظ برای برای بیانش الکن باشد و این چنین مفاهیمی تنها در قرآن یافت می شوند. مکتب اهل بیت از این جهت با فطرت انسان سروکار دارد که برگرفته از جان قرآن است بنابراین هر نسل از انسان ها با هر مسلکی وقتی در برابر تشعشعات این مفاهیم قرار می گیرند جانشان سیراب می شود.

عاطفی با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفین تصریح کرد: یکی از مفاهیم قرآنی که در پنجم آذرماه سال ۵۹ توسط امام خمینی(ره) مطرح شد بسیج مستضعفین بود و جوهره این نهاد به عنوان یک نهاد مردمی و مظهر دموکراسی یک جوهره قرآنی است.

وی ادامه داد: در سال های بعدی موج سواران سیاسی می خواستند از وقایع سیاسی کشور حداکثر استفاده را بکنند اما امام با تشکیل بسیج مستضعفین جلوی آنها را گرفت.

 عاطفی نقش بسیج در دوران جنگ تحمیلی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: بسیج در سال های دفاع مقدس نقش خود را نشان داد به همین دلیل از دوست و دشمن می شنویم که این نقش بی بدیل قابل انکار نیست تا جایی که برخی از ارگان های کشور تصمیم داشتند با تشکیل پیشاهنگی های درون سازمانی از بسیج الگوگیری کنند.

 وی اضافه کرد: کسانی که در آن روز درک درستی از بسیج نداشتند و پس از پایان جنگ این مسئله را در جامعه مطرح کردند که آیا نیازی به وجود بسیج داریم یا خیر امروز برای حفظ جایگاه مردمی خود هیچ انتقادی از بسیج نمی کنند.

 رییس مرکز بسیج صدا و سیما تاکید کرد: بسیج یک جریان معنوی است که زمان، مکان و جغرافیا نمی شناسد به همین دلیل بحران های منطقه نشان داد که هنوز ملت ها و دولت ها تشنه این حرکت و سبک کار آن هستند. ما به زودی کانون های تخصصی بسیج را راه اندازی خواهیم کرد و این کانون محل همکاری دلسوزانی است که می خواهند در چارچوب یک مجموعه ارزشی وظیفه سازمانی خود را انجام دهند.

وی افزود: ارتقای برنامه های آموزشی و سازماندهی وظیفه ماست و از سوی آقای سرافراز نیز ابلاغ شده است بنابراین به زودی شاهد حضور سازمان یافته بسیجیان در رسانه ملی خواهیم بود.

رییس مرکز بسیج صدا و سیما اذعان کرد: یک نمونه جدید فعالیت های ما حضور در مانور «الی بیت المقدس» در سال جاری بود که برای اولین بار در قالب یک قرارگاه عملیات رسانه ای در کنار قرارگاه شهید زین الدین به فرماندهی سردار جعفری اولین مانور عملیات رسانه ای خود را در ده روز تست کردیم.

وی اضافه کرد: چتر رسانه ای که در شعاع بیست کیلومتری محل مانور با حضور واحدهای مختلف مرکز و شبکه های رادیویی و تلویزیونی برپا شد حرکت بی نظیری بود تا جایی که سردار جعفری، سردار سلامی، سردار فضلی و سردار نقدی از این حرکت اعلام رضایت و خوشحالی کردند.

عاطفی تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای ما در آن بیابان های سرد اطراف قم در کنار ۳۵۰۰۰ رزم آور مشغول فعالیت بودند که حاصلش پخش زنده مانور بود و به زودی شاهد تولیدات رسانه ای آن خواهیم شد.

وی با بیان شعار «بسیج یعنی همه همکاران صداوسیما» اظهار کرد: این جمله یک شعار خالی نیست بلکه یک باور است که باید در همه سیاست های ما خودش را نشان دهد.

عاطفی در پایان بیان کرد: امروز هرکس که به دنبال نیازی بر اساس فطرت انسانی است، نمی تواند بسیج و حرکت خودجوش و مردمی آن را انکار کند و بسیج باید این شرایط را در خود اجرا کند که با آغوش باز پذیرای هرکسی که قصد خدمت دارد، باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: