انتشار: ۲۲:۱۴ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جایزه ادبی جلال آل احمد مهم ترین رویداد فرهنگی است، با توجه به اینکه این جایزه با حاشیه هایی همراه بوده، اما ساختار اجرایی آن به جایگاه اعتبار جلال رسیده است.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از  ایرنا، علی جنتی عصر شنبه در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جایزه ادبی جلال افزود: یکی از اهداف مهم این جایزه، رویداد متفاوت و غیر کلیشه ای آن است و در واقع اعتبار جایزه ادبی جلال حسن اعتماد و مشارکت اهل قلم و منتقدان را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای قدرشناسی از همراهی برای برگزاری این رویداد فرهنگی اعلام می کند ره آوردهای ارزشمند این حرکت باید برای گسترش اندیشه ها پر بارتر شود.
جنتی با بیان اینکه جایزه ادبی جلال ظرفیت تبدیل به جایزه بین المللی را دارد اظهار داشت : دست اندرکاران این جایزه موضوع تسری آن را به کشورهای فارسی زبان فراهم کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بین المللی شدن جایزه جلال در میان فارسی زبانان جهان می تواند به رونق ادبیات فارسی و ادبیات داستانی بیفزاید.

جنتی با اشاره به اینکه جلال درد انسانیت داشت گفت: ادبیات جلال جذاب و متفاوت و توان فکری اش فراتر از زمانه بود. وی ادامه داد: جلال با ادبیات خاص خود توانست نویسندگان را به میان مردم دعوت کند.

جنتی با اشاره به اینکه جایزه ادبی جلال باید مانند شخصیت جلال با سعه صدر برگزار شود اظهار داشت: فضای فرهنگی کشور درگیر تک صدایی نیست و به ذائقه ها هم توجه دارد و این جزء سیاست های فرهنگی دولت تدبیر و امید است.

جنتی تصریح کرد: کتاب های بزرگ دینی و تاریخی که سرآمد آنها قرآن کریم است برخوردار از روایات و داستان بوده و در واقع ادبیات داستانی تاثیرگذارترین آثار بر روی مخاطب است.

برگزیدگان هشتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد امروز شنبه در تالار وحدت مورد تقدیر قرار گرفتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: