انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴
شورایعالی از کلیه تهیه‌کنندگان سینما خواست تا قبل از اعلام نتیجه فعالیت‌های کمیته V.O.D از واگذاری فیلم به اشخاص حقوقی یا حقیقی خودداری کنند.
 به گزارش تابنک فرهنگی به نقل از ایسنا، سید غلامرضا موسوی دبیر هیات رئیسه شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران ضمن اعلام خبر فوق افزود: مدتی است که شورایعالی کمیته‌ای را ماموریت داده است تا درباره واگذاری فیلم به سیستم در حال راه‌اندازی V.O.D که به آن ویدئو درخواستی نیز می‌توان اطلاق کرد،برنامه‌ریزی و اقدام نمایند.

به گفته‌ی او؛ این کمیته ماموریت دارد شرایط لازم را بررسی و پس از لحاظ کردن کف خواسته‌های تهیه‌کنندگان اقدام نماید.

موسوی افزود: آقایان منوچهر شاهسواری ، سید ضیاء هاشمی ، علیرضا داودنژاد و سرکار خانم منیژه حکمت از سوی چهار تشکل کانون تهیه‌کنندگان،انجمن تهیه‌کننده / کارگردانان ،جامعه صنفی تهیه‌کنندگان و انجمن تهیه‌کنندگان مستقل و با ماموریتی از سوی شورایعالی فعالیت‌شان را آغاز کرده‌اند. این کمیته ضمن ملاقات‌ها و دیدارهای متعدد ، در حال تدوین آئین‌نامه‌ای است که کف حقوق تهیه‌کنندگان و مالکان فیلم‌های سینمایی و غیر سینمایی در انعقاد قرارداد روشن بیان شده باشد.

دبیر هیات رئیسه شورایعالی تهیه‌کنندگان افزود: شرایط به گونه‌ای است که در صورتی که در شرایط حاضر و قبل از اعلام کمیته V.O.D شورایعالی فیلمی واگذار شود، احتمال خسارت به حقوق تهیه‌کننده،متصور است. ضمن اینکه نمایندگان شورایعالی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بودند که تهیه‌کنندگان محترم از واگذاری فیلم به متقاضیان بخاطر خسارت مادی و معنوی خودداری نمایند.

موسوی افزود: متاسفانه برخی از موسسات حقوقی با استفاده از مشکلات اقتصادی برخی از همکاران قراردادهایی منعقد می‌کنند که عملاً نوعی کلاهبرداری از بی‌اطلاعی تهیه‌کنندگان یا مالکان فیلم است. چنین قراردادهایی در نهایت باعث می‌شود تا گروهی دلال و واسطه بین موسسات و تهیه‌کنندگان فعالیتی را آغاز کنند که نتیجه نهایی آن در پاره‌ای از قراردادها،منافع مادی و معنوی تهیه‌کننده است که از دست می‌رود.

دبیر هیات رئیسه شورایعالی از تهیه‌کنندگان خواست تا در صورت نیاز به مشورت با یکی از اعضای چهارگانه کمیته V.O.Dشورایعالی تهیه‌کنندگان تماس برقرار کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

وی در پایان اظهار داشت که همکاران محترم به یاد داشته باشند که هرگونه انعقاد قرار داد در چنین شرایطی و قبل از اعلام کمیته و شورایعالی ، تخلف صنفی است و برخورد کمیته حقوقی شورایعالی را در پی خواهد داشت.

موسوی همچنین اعلام داشت که با توجه به افزایش تعداد فیلم‌های روی پرده در تهران و عدم امکان بهره‌وری فیلم‌ها از سالن‌های نمایش به مقدار کافی،هیات رئیسه شورایعالی در آخرین نشست خود پس از بحث و بررسی مصوب کرد تا پایان سال از اکران فیلم در گروه آزاد سینمایی خودداری شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با چنین اقدامی،فیلم‌های روی پرده امکان بهتری برای ارائه پیدا کنند. چرا که ادامه این روند علاوه بر فیلم‌های جدید برای فیلم‌های روی پرده نیز مشکل ایجاد می‌کرد. a
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: