انتشار: ۰۳:۱۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴
نویسنده رمان موفق «خاله‌بازی» نقش کتابداران را در راستای بهبود وضعیت کتابخوانی بسیار پررنگ دانست.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ستاد خبری نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور؛ «بلقیس سلیمانی» با بیان این مطلب گفت: امروزه ظرفیت‌های متعددی برای جذب مخاطبان به کتابخانه‌ها ایجاد شده است، اما نقش کتابداران از تمامی این موارد با اهمیت‌تر است.

وی افزود: به عقیده من یک کتابدار موفق کسی است که خودش کتاب‌شناس باشد. یعنی به طور دائم در حال مطالعه آثار کلاسیک باشد و در عین حال از آثار نوین نشر نیز غافل نماند. این قشر زحمتکش باید به شغل‌شان عشق بورزند و برای رسیدن به این منظور ما باید زمینه‌ای را ایجاد کنیم تا آنها دغدغه‌های معیشتی کمتری داشته باشند و بیشتر در زمینه کاریشان فعالیت کنند.

سلیمانی با اشاره به اینکه برخی از کتابداران با ذوقی که به خرج می‌دهند باعث جذب گروه‌های مختلف سنی می‌شوند، ادامه داد: به تازگی شاهد فعالیت‌های خوبی در برخی از کتابخانه‌ها هستیم. وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم کتابداران شایسته این مراکز با عشقی که به کارشان دارند، باعث رونق کتابخوانی شده‌اند. جلسه رونمایی و نقد یک کتاب را برگزار می‌کنند. کارگاه‌های تمرین نوشتن در این مراکز برپا می‌شود یا اقدام به برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های تازه منتشر شده می‌کنند. مجموع این نوع فعالیت‌ها برای بهبود فرهنگ مطالعه موثر است و این موضوع به خوبی می‌تواند جایگاه کتابداران شایسته را برای ما ترسیم کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: