انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴
وزیر آموزش و پرورش یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید را مشارکت دادن سایر دستگاهها و نهادها در پیشبرد امورآموزش و پرورش اعلام کرد
به گزارش تابناک فرهنگی، دکتراصغر فانی روز پنج شنبه در همایش فرهنگیان شهرستانهای شاهرود و میامی ، افزود: دولت تلاش می کند درادامه موفقیت هایی که تا کنون بدست آورده ، مشکلات را به صورت اساسی و ریشه ای حل کند.
وی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش گفت: تحول با شعار شدنی نیست بایدبه تک تک ارکان سند تحول آموزش و پرورش با انضباط و اصولی عمل شود تا این تحول درآینده جامه عمل به خود بگیرد.
دکتر فانی افزود: سند تحول آموزش و پرورش پس از 10 سال طراحی و تصویب شد و سال 91 در شورای انقلاب فرهنگی هم تایید شد.
وی گفت: این سند، نقشه راه آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه است که طی سالهای 95تا 99 اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این سند همه ارکان تحول گنجانده شده و زمینه ساز تحول واقعی خواهد بود، ابراز امیدواری کرد، مجلس شورای اسلامی هم به آن رای مثبت بدهد.
وزیر آموزش و پرورش یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید را مشارکت دادن سایر دستگاهها و نهادها در پیشبرد امورآموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند این مجموعه عظیم را به پیش ببرد و لذا به کمک استانداران، فرمانداران و بخشداران هم نیاز دارد.
دکتر فانی در مورد یکی از خواسته های بازنشستگان فرهنگی در مورد تفاوت حقوق آنها ، گفت: این موضوع در حال پیگیری است تا این فاصله به حد اقل ممکن برسد.
وی همچنین در مورد پرداخت پاداش بازنشستگان نیمه دوم سال گذشته نیز گفت که این موضوع را به جد از سوی سازمان مدیریت پیگیری می کند.
دکتر فانی در مورد 6 ساعت تدریس مدیران و معاونین آموزش و پرورش نیز که مورد اعتراض برخی فرهنگیان واقع شده، گفت: این طرح از سالیان بسیار دور اجرا می شود ودارای نقاط قوت زیادی است که دور نشدن این افراد از فضای تدریس و کمک به جبران کمبود نیرو ازجمله آنهاست.
وی در مورد استخدام فرزندان فرهنگیان نیز گفت: این افراد در استخدامها در صورت مساوی بودن شرایط اولویت دارند.
وزیر آموزش و پرورش در مورد بازسازی مدارس فرسوده استان سمنان نیز گفت: به هرمیزان که از اعتبارات استان برای این امر تخصیص یابد، به همان میزان از منابع ملی تخصیص خواهد یافت.
وی در مورد ادامه تحصیل فرهنگیان نیز گفت: پس از انتشار بخشنامه سازمان مدیریت مبنی بر ممنوعیت تحصیل بیش از یک مقطع برای کارکنان دولت، مقرر شد فرهنگیان از این موضوع مستثنی شوند که قانون مربوط به آن اعلام خواهد شد.
دکتر فانی به هفته بسیج هم اشاره کرد و گفت: دانش آموزان و فرهنگیان با تقدیم 36 هزار شهید دانش آموز و 5هزار شهید فرهنگی نقش شایسته ای را در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمانهای نظام ایفا نمودند.
در این آیین سه نفر از بازنشستگان و فرهنگیان شاهرود هم برخی مشکلات را مطرح کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: