انتشار: ۱۹:۲۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴
سجاد افشاریان از اجرای یک نمایش در برج آزادی و توزیع دو اثر نمایشی خود به صورت گسترده در شبکه‌ی نمایش خانگی خبر داد.
سجاد افشاریان این روزها چه می‌کند؟

به گزارش تابناک فرهنگی، این نویسنده، بازیگر و کارگردان در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: قرار است نمایشی را دی‌ماه در برج آزادی اجرا کنم. این نمایش یک مونولوگ با داستانی عاشقانه و تراژیک است که به صورت موزیکال اجرا خواهد شد.

او گفت: این نمایش که متن آن در حال آماده شدن است به مدت شش روز (12 سانس) در اواسط دی ماه اجرا خواهد شد.

افشاریان همچنین اضافه کرد: این روزها در حال تمرین و بازی در نمایش «روزهای بی‌باران» به کارگردانی امین بهروزی هستم که به عنوان یکی از تازه‌های تئاترایران برای سی‌و چهارمین جشنواره‌ی تئاتر فجر آماده می‌شود.

او ادامه داد: اخیرا برای دو نمایش «تبارشناسی دروغ و تنهایی» و نیز «ننه دلاور بیرون پشت در» از سازمان سینمایی مجوز پخش در شبکه‌ی نمایش خانگی را گرفته‌ام و برای اولین بار قرار است این دو اثر نمایشی به صورت گسترده تکثیر شوند.

افشاریان در این‌باره توضیح داد: معمولا آثار تئاتر در تیراژهای محدود تکثیر می‌شوند و در مکان‌های محدودی پخش می‌شوند که بیشتر در مراکز فرهنگی، هنری و کتاب‌فروشی‌ها است. در صورتی که ریسک بالایی ندارد اگر در کنار برخی فیلم‌هایی که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شوند، تئاترهایی را هم منتشر کنیم که از مولفه‌های برقراری ارتباط با مردم برخور دارند. اینگونه تئاترها وقتی به دست مردم برسند شاید یک جور آشتی بیشتر و آشنایی بیشتر میان مردم و تئاتر را ایجاد کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تئاتر، رسانه‌ای را برای تبلیغ خود به آن شکل ندارد و شاید مجله‌ی تئاتر تنها رسانه‌ای باشد که آن هم یک خط در میان تعطیل می‌شود، گفت: تئاتر ما شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و در شهرستان‌ها علی‌رغم تلاشی که فعالان این حوزه انجام می‌دهند مشکلات زیادی به لحاظ سخت‌افزاری، برای اینکه آثار به دست مخاطب برسد، وجود دارد. در تهران هم بسیاری از هنرمندان پشت درِ اجرا می‌مانند و به این شکل، میزان ارتباط مردم با تئاتر روز به روز کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: