انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴
جلسه توجیهی و معارفه 14 عضو هیات منصفه مطبوعات استان کردستان روز سه شنبه در مراسمی با حضور مسوولان دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این جلسه با قدردانی از اعضای هیات منصفه دوره قبلی گفت: اعضای هیات منصفه مطبوعات استان کردستان با رویکرد تنوع فرهنگی و سیاسی انتخاب شده اند.
حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: در نظام جمهوری اسلامی در چارچوب دین مدیریت بر کشور اعمال می شود و در عین حال در این چارچوب آزادی بیان و مطبوعات وجود دارد.
او عدم مشارکت تعدادی از رسانه های سراسری در نمایشگاه مطبوعات امسال در تهران را بیانگر آزادی بیان در فضای رسانه ای کشور دانست.
حجت الاسلام جعفری همچنین با اشاره به اینکه در چند سال اخیر هیچ نوع جرم مطبوعاتی در استان کردستان نداشته ایم اظهار امیدواری کرد هیچگاه نیاز به تشکیل جلسات هیات منصفه مطبوعات در استان نباشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه مدیران باید سطح انتقاد پذیری خود را بالا ببرند گفت: اگر مسوولان نقدپذیر نباشند جامعه بسیار آسیب می بیند.
حجت الاسلام احد آزادی خواه بر پیشگیری از وقوع جرایم مطبوعاتی تاکید کرد و افزود: نگاه دولت نسبت به مطبوعات نگاهی باز است و باید از این فرصت به نحو مناسبی استفاده کرد نه اینکه فرصتی برای تلخکامی مردم شود.
ماموستا اقبال بهمنی یکی از اعضای هیات منصفه مطبوعات نیز در این جلسه با بیان اینکه مطبوعات محلی در استان کردستان دارای رشد فرهنگی توام با درک موضوعات هستند گفت: مطبوعات محلی نسبت به وضعیت قومی و مذهبی استان توجه دارند که جای قدردانی دارد.
هیات منصفه مطبوعات استان کردستان متشکل از 14 تن از اقشار مختلف هستند.
ماموستا اقبال بهمنی، اسکندر مرادی، فرزام بیدارپور، فرزام فاروقی، اسعد اردلان، مسعود احمدی، امید رشیدی، فرانک قدسی، حاج عباس چوبتاشان، لیلا آژیر، کامل گلباغی، عبدالله فرجی، عبید رستمی و عباس داود نیا برای مدت دو سال به عنوان اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان کردستان معرفی شدند.
براساس ماده اصل‏ یکصد و شصت و هشتم، رسیدگی‏ به‏ جرایم‏ سیاسی‏ و مطبوعاتی‏ علنی‏ است‏ و با حضور هیات‏ منصفه‏ در محاکم‏ دادگستری‏ صورت‏ می‏ گیرد به همین دلیل ماده ۳۶ تا ۴۴ قانون مطبوعات به مبحث هیات منصفه مطبوعات اختصاص داده شده است.
در اصل‏ یکصد و شصت و هشتم قانون اساسی در رابطه با هیات منصفه مطبوعات آمده است: رسیدگی‏ به‏ جرایم‏ سیاسی‏ و مطبوعاتی‏ علنی‏ است‏ و با حضور هیأت‏ منصفه‏ در محاکم‏ دادگستری‏ انجام می شود.
استان کردستان دارای 42 نشریه مکتوب و 8 پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: