انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴
سه هزار و 200 باب کتابخانه عمومی در کشور با بیش از 40 میلیون نسخه کتاب فعال وجود دارد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ سیامک محبوب  در گفت و گو با خبرنگاران استان خراسان شمالی اظهار کرد: هم اکنون 2.5 میلیون تن از شهروندان کشور عضو کتابخانه های عمومی هستند.

وی بر فرهنگ ترویج کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: باید این مهم را در خانواده ها گسترش داد و کتاب را نیز به سبد خانوارها اضافه کرد.

این مسئول بدون ذکر آماری از سرانه مطالعه در کشور گفت: سرانه مطالعه با روش ها و شیوه های مختلفی سنجیده و عددهای مختلفی بیان می شود که نمی توان میانگینی را عنوان کرد.
وی افزود: با اعلام یک عدد در خصوص سرانه مطالعه نیز مشکل کتاب و کتابخوانی حل نخواهد شد بلکه باید این فرهنگ در درون جامعه ایجاد شود.

وی اظهار کرد: برخی از کارشناسان با توجه به تعداد کتابخانه ها، اعضای کتابخانه ها،چاپ کتاب و سایر موارد عدد هایی را اعلام می کنند اما گویای سرانه مطالعه کتاب نیست.

او گفت: طبق برخی از سنجش ها سرانه مطالعه در کشور 50 تا 70دقیقه، طبق یک سنجش دیگر نیز 14 دقیقه و همچنین طبق یک تحقیق و سنجش دیگر دو دقیقه است که نمی توانیم میانگین درستی در این شاخص اعلام کنیم.

محبوب افزود: شبکه های اجتماعی که برخی از افراد با ترس و لرز از آن یاد می کنند می تواند فضایی برای تبلیغ و اطلاع رسانی در خصوص کتاب باشد.

مدیرکل برنامه و بودجه نهاد کتابخانه های عمومی کشور از شبکه های مجازی نیز به عنوان دوست و یار کتابخانه ها یاد کرد و گفت: در این شبکه ها نیز فرهنگ کتاب خوانی و همچنین کتاب ها معرفی خواهند شد که باید از این ظرفیت نیز درست استفاده کنیم.

ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: