انتشار: ۱۸:۳۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴
رییس فرهنگستان ادبیات فارسی با بیان این که بعید نمی دانیم که دشمنان به فکر سوء استفاده از رسانه ها یا بعضی روزنامه نگاران باشند گفت: ما نمی توانیم درباره آن اظهار نظری کنیم در اینجا ما از قوه قضاییه باید بخواهیم که منصفانه ، هوشمندانه و دقیق در این زمینه رسیدگی کند.
به گزارش تابناک فرهنگی، غلامعلی حدادعادل عصر جمعه در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات به دستگیری تعدادی از خبرنگار اشاره کرد و افزود: یکی از خبرهایی که در ایام این نمایشگاه پخش شد دستگیری تنی چند از روزنامه نگاران بود به عللی که ذکر شد که گفتند خارجی در آنها طمع بسته و یک برنامه ای برای آنها داشته است.
وی ادامه داد: این نکته ممکن است برای بعضی ها سوال ایجاد کند و همینطور بعضی هم انتقاد کنند و طبیعی است که هیچ کس دوست ندارد کسی دستگیر و زندانی شود.
رییس فرهنگستان ادبیات فارسی یادآور شد: من هم مثل شما از این که چنین اتفاقی افتاده باشد استقبال نمی کنم و خوشحال نیستم.
وی ادامه داد: ولی عرض می کنم شرایط کشور، انقلاب، منطقه و جایگاهی که ایران در دفاع از حق طلبی و دفاع از مردم مظلوم در مخالفت با سیاست های سلطه گرانه رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آنها در منطقه در مواضعی که ایران نسبت به استقلال خودش دارد، به ایران یک وضعیت خاصی بخشیده است و دشمنان راضی نیستند برنامه و فکر دارند و توطئه می کنند.
حدادعادل با بیان این که این مطلب غریبی نیست و یک چیزی نیست که محال باشد گفت: اما اینکه آیا این اتفاق افتاده یا نه و چه کسی مصداق این اتفاق است ما نمی توانیم درباره آن اظهار نظری کنیم. در اینجا ما از قوه قضاییه باید بخواهیم که منصفانه ، هوشمندانه و دقیق به این پرونده رسیدگی کند و اگر واقعا این اتهامات مستند است و اتفاقی افتاده است مطابق قانون رسیدگی کنند واگر نه رفع اتهام و اعاده حیثیت شود آنچنانکه در هر جامعه ای منطقی همین است.
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ساعت 20 امروز جمعه پس از یک هفته فعالیت به کار خود در مصلای تهران پایان می دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: