انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴
دست‌نوشته‌هایی منتشر نشده از شارلوت برونته در کتابی کمیاب متعلق به مادرش پیدا شد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از خبرآنلاین، یک شعر و یک داستان کوتاه از دوران نوجوانی شارلوت برونته در کتاب زندگینامه شاعری به نام هنری کرک وایت متعلق به ماریا برونته یافت شد. دکتر ژولیت بارکر کارشناس خواهران برونته این کشف را شگفت‌آور دانست.

این کتاب پس از مرگ پاتریک برونته پدر خواهران برونته در سال 1861 فروخته و پس از آن به مدت 100 سال در خانواده خریدار در آمریکا نگهداری شده بود. قرار است این کتاب و دست‌نوشته‌های درون آن به مبلغ 200 هزار پوند خریداری و سال آینده در موزه برونته به نمایش گذاشته شود.

دکتر بارکر در این رابطه به بی‌بی‌سی گفت : «یافتن دست‌نوشته‌ای منتشر نشده از این نویسنده بدون هیچ گونه اطلاعی از وجود آن، در این دوران خیلی غیرعادی و شفگت‌آور است.»

در این کتاب حاشیه‌نویسی‌ها و طرح‌هایی از دیگر اعضای خانواده برونته نیز وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به یک نامه از آرتور بل نیکلز همسر شارلوت اشاره کرد که اندکی پس از مرگ این نویسنده در سال 1855 نوشته شده است.

به اعتقاد دکتر بارکر با وجود دست خط متمایز شارلوت برونته و نام مستعار مورد علاقه‌ی او هیچ گونه شکی در اصالت و اعتبار این نوشته‌ها وجود ندارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: