انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴
این روزها خیلی‌ها در تلاشند وارد عرصه موسیقی شوند، حالا به هر طریقی…
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنر یکی از رشته‌ها و حوزه‌هایی است که افراد بسیاری به آن علاقه نشان دادند و تمام سعی و تلاش خود را می‌کنند که به عنوان هنرمند شناخته شوند.

این روزها هنر سینما و موسیقی با هجوم افراد به ظاهر هنردوست احاطه شده و همه در تلاشند که راه‌باریکه‌ای برای ورود به این عرصه پیدا کند، حالا به هر طریقی…!

در حوزه موسیقی، این علاقه‌مندی و هنردوستی وسعت بیشتری دارد. علاوه‌ بر کسانی که با واسطه و پول وارد این عرصه می‌شوند، افرادی هستند که هیچ پشتوانه مالی و فردی ندارند، ولی با این شرایط باز هم از طریق دالان‌های زیرزمینی خود را به کف بازار موسیقی می‌رسانند و شروع به انتشار قطعات کم‌کیفیت می‌کنند و پس از رسیدن به شهرت در نهایت اقدام به دریافت مجوز می‌کنند. البته برخی‌ها نیز کاملاً قانونی و با شناخت در این حرفه به موفقیت دست می‌یابند که بحثشان جداست.

این روزها با وجود هجوم هنردوستان موسیقی آنقدر خواننده بااستعداد و خوش‌صدا کم پیدا می‌شود که همه با شنیدن نیم‌دانگ صدا به وجد می‌آیند و لقب «سلطان صدا» یا «آقای صدا» به خواننده مورد نظر ما می‌دهند؛ البته این موضوع که همه می‌خواهند استعدادهای خود را در هر زمینه‌ای محک بزنند یک امر طبیعی است.

مطمئناً همه حق دارند توانایی‌هایی خود را دریابند ولی مشکل اینجاست که خیلی‌ها فقط به محک زدن بسنده نمی‌کنند و اصرار دارند که به هر طریقی شده وارد عرصه موسیقی شوند، حالا چه به عنوان خواننده، چه تنظیم‌کننده، تهیه‌کننده، آهنگساز و یا…

اما محک زدن در عرصه‌های مختلف تا جایی پیش رفته که افراد مشهور در دیگر حرفه‌ها از جمله بازیگری، ورزش و خوانندگی را درگیر خودش کرده است.

البته نه خواننده‌ها به معنای واقعی بازیگر شدند نه بازیگران خواننده. پس می توان به صراحت گفت همه آزادند تا استعدادهای خود را در هر حوزه‌ای محک بزنند.

در ادامه همین موضوع با چند تن از بازیگرانی که وارد عرصه موسیقی شدند، گپ و گفتی داشته‌ایم:

مهر و امضای خود را پای کارم دارم

محمدرضا علیمردانی صداپیشه (گوینده انیمیشن) و بازیگر، که به تازگی وارد عرصه خوانندگی شده در خصوص فعالیت‌های اخیر خود در حوزه موسیقی عنوان کرد: حرفه ترانه و موسیقی را از سال ۸۳ آغاز کردم و موسیقی می‌ساختم. البته صرفاً برای جمع‌‌آوری اطلاعات و معمولاً در تمام جمع‌های خانوادگی از من تقاضا داشتند که قطعه‌ای را برایشان اجرا کنم.

علیمردانی عنوان کرد: بعد از گذشت چند سال و آموزش دیدن در حوزه موسیقی به این نتیجه رسیدم که آلبومی را روانه بازار موسیقی کنم و اقدام به دریافت مجوز کردم. البته بعد از دریافت مجوز ترجیح می‌دهم، روند ضبط آلبوم متوقف شود تا بیشتر به نوع موسیقی و ترانه‌ها بپردازم و آلبومی باکیفیت بهتر ارائه دهم.

وی افزود: بعد از ماه محرم چند قطعه را پشت سر هم منتشر خواهم کرد، همچنین حوزه خوانندگی را به موازات صداپیشگی پیش خواهم برد.

علیمردانی اظهار داشت: همیشه بر این باور هستم که اگر قادر به انجام فعالیتی در هر عرصه‌ای باشم، آن را به نحواحسن انجام دهم و همیشه سعی می‌کنم تا مهر و امضای خود را حفظ کنم و همیشه تمام انرژی خود را برای مخاطبانم صرف می‌کنم.

علیمردانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آلبومی را در دست ضبط دارم که اسم موقت آن «حس نفس» انتخاب شده که البته امکان تغییر آن بسیار است.

این روزها هرکسی با سلیقه خود می‌خواند

سپند امیرسلیمانی بازیگر تلویزیون در خصوص فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی عنوان کرد: از همان سن و سال کودکی علاقه شدیدی به موسیقی داشتم و ساز می‌زدم، همچنین در سال اول دبیرستان برای ادامه تحصیل به هنرستان موسیقی مراجعه کردم که اعلام کردند مصوبه‌ای جدید منتشر شده مبنی بر ثبت‌نام کردن هنرجوهای علاقه‌مند به موسیقی. در سال آخر راهنمایی یعنی سوم راهنمایی! به هنرستان موسیقی مراجعه کردم و باز هم اعلام شد آموزش موسیقی دیگر صورت نمی گیرد! و در نتیجه برق خواندم!

امیر سلیمانی عنوان کرد: بعد از اخذ دیپلم تصمیم گرفتم ایران را به قصد آموزش موسیقی ترک کنم که به سربازی رفتم.

درنتیجه در دانشگاه آزاد و در امتحان موسیقی شرکت کردم و بازیگری قبول شدم و کاملاً وارد عرصه بازیگری شدم.

وی افزود: ساز تخصصی من دف و تنبک است و سال‌ها می‌خواندم و خوشبختانه این روزها در بازار موسیقی هرکسی با سلیقه خود می خواند و آزادانه در حوزه خود عمل می‌کند.

قطعه منتشر شده طی یک سال جمع‌بندی شد و کار اولم برایم بسیار باارزش و با اهمیت بود. به همین دلیل کمی روند انتشار آن طولانی شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: