انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴
می‌توانم بگویم که یک سریال پلیسی نساخته‌ام بلکه یک الگوی درست سبک زندگی در حوزه زندگی خانواده‌های امنیت پرواز ساخته‌ام.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ نشست خبری عوامل و بازیگران مجموعه تلویزیونی «آسمان من» عصر امروز در پایگاه خبری تحریری الف برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا آهنج کارگردان، آتیلا پسیانی، رضا توکلی، رحیم نوروزی، افشین زی نوری، ویدا جوان، امیرمحمد زند، نازآفرین کاظمی و علی آهنج بازیگر، هومان فاضل نویسنده، روح‌الله انصاری تدوینگر، رضا حاجی درویش طراح صحنه، ایمان کرمیان و آقی سحرخیز جلوه‌های ویژه، درویش مدیر تولید، آقایان کریم زاده و نیازی مشاوره هواپیمایی هوایی امنیت پرواز در این نشست حضور داشتند

در ابتدا محمدرضا آهنج کارگردان در خصوص سریال گفت: ابتدا در سال ۸۱ «معما» را ساختم و با توجه به استقبال از این سریال تصمیم گرفتم به پیشنهاد یکی از دوستان در امنیت پرواز سریالی در این زمینه بسازم. در سال ۹۰ موسسه فرهنگی اوج شکل گرفت چند طرح برای سریال داشتیم که به ساخت سریال «آسمان من» رسیدیم و با افتتاح شبکه افق پخش آن از این شبکه شروع شد. این سریال ۳۰ قسمت با فیلم هومان فاضل نوشته شد.

آتیلا پسیانی در ادامه در خصوص همکاری خود گفت: این سومین سریالی است که در خدمت آقای آهنج بودم و به عنوان یک بازیگر که در یک سریال امنیتی حضور داشتم در خدمت عوامل امنیتی بودیم و با یکدیگر گفتگو می‌کردیم و خیلی نزدیک تر زندگی آن‌ها را لمس کردم که زندگی پیچیده و خارج از تحمل آدم‌های عادی است و برای بازی به کمک کارگردان نیاز است.

ویدا جوان در خصوص حضور در این سریال ادامه داد: محمدرضا آهنج، صبورترین کارگردانی بود که با او کار کردم تجربه خوبی بود و نقش متفاوتی نسبت به دیگر نقش‌های من است این نقش برای من دلپذیر است از آن جهت که مادرم هم در وزارت دفاع کار می‌کردند و از طرفی هم جذابیت نقش برای من این بود که در واقعیت کمتر خانمی را می‌بینیم که در امنیت پرواز کار کند و کار در کنار این عوامل خیلی خوب بود.

رحیم نوروزی بازیگر این سریال عنوان کرد: با توجه به این که این سریال چند سال پیش بازی کردم اتفاقات آن را فراموش کرده‌ام.

آهنج در خصوص انتخاب نوروزی به عنوان بازیگر سریال گفت: بعضی از بازیگران را به خاطر چهره و فیزیک انتخاب می‌کنم و یک بی‌گناهی ذاتی در چهره رحیم نوروزی است که دلیل انتخاب ایشان است همان طور برای انتخاب نقش نازآفرین کاظمی این دلیل وجود دارد که به خاطر چهره او را انتخاب کردم که خیلی خوب بازی کردند.

این کارگردان اظهار داشت: واقعیت این است که حضور امنیت پرواز در سال ۶۳ و ۶۴ خیلی مهم بود و سپاه در بخش امنیتی کمک بسیاری کرد، می‌توانم بگویم که یک سریال پلیسی نساخته‌ام بلکه یک الگوی درست سبک زندگی در حوزه زندگی خانواده‌های امنیت پرواز ساخته‌ام.

هومان فاضل نویسنده «آسمان من» گفت: تحقیق و پژوهش زیادی درباره این سریال داشتیم پایه اصلی کار ما سفر بود شکل‌های مختلفی از امنیت پرواز را نشان دادیم و نیاز به شخصیت‌های متفاوتی داشتیم به همین دلیل نیاز به لوکیشن و بازیگران زیاد بود برای این سریال تحقیقات و مشاوره‌های زیادی با عوامل امنیت پرواز داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین فیلم‌نامه آسمان من چند‌قهرمانه است نمی‌توانیم شخص اولی را نام ببریم می‌توانم در این جا از حضور خانواده شهدا که قبول کردند در این سریال حضور داشته باشند تشکر کنم و از این بابت خیلی خوشحال هستیم چرا که با خواندن داستان، سریال را قبول کردند.

عطایی بازیگر این سریال عنوان کرد: خدا را شاکرم که آقای آهنج در مسیر زندگی من قرار گرفتند شانس خوب من بود به نظرم همان طور که کارگردان باید بازیگر را کشف کند بازیگر هم باید همان گونه باشد آقای آهنج بسیار دقیق هستند از ابتدا مطمئن بودم که کار دیده می‌شود و از این که در این سریال حضور داشتم خوشحال هستم اعتراف می‌کنم که در همان جلسه اول سوژه را پذیرفتم همچنین برای مخاطب هم لذت‌بخش است که در مورد امنیت پرواز سریال بسازیم این سریال قهرمان‌های زیادی دارد و از ابتدا تا انتهای سریال ما قهرمان داریم.

محمدرضا آهنج ادامه داد: برای کارگردان خیلی غرورانگیز است که همکاری با بازیگران خوب داشته باشد از ابتدا هم تعهد کاری‌ام این بود که با چند بازیگر مطرح همکاری داشته باشم زمانی که با آقای فاضل صحبت کردم قرار شد با توجه به این که نقش‌های خوبی نوشته شده است از بازیگران خوب هم استفاده کنیم.

امیرمحمد زند ادامه داد: سعادت داشتم که در چند پروژه با آقای آهنج همکاری داشته باشد اولین بار است که در خصوص هواپیماربایی سریال ساختیم و برای اولین آزمون و خطا وجود دارد در خصوص نقش خود می‌توانم بگویم که نقش منفی بازی کرده‌ام اما هیچ نقشی منفی و مثبت نیست کار کردن با آقای آهنج با ذهن آرام و با یک تعامل خیلی خوب بود.

آهنج در خصوص کم بودن چنین سریال‌های در تلویزیون گفت: بودجه اولویت ساخت چنین سریال‌هایی است و از طرفی اولویت صدا و سیما هم مهم است فیلم‌سازان ما هم از ساخت چنین سریال‌های می ترسند چرا که خود من هم همیشه به دنبال سوژه ای هستم امیدوارم با ساخت این سریال بتوانیم سریال‌های بعدی در خصوص خلبان‌ها و مهمان‌دارها بسازیم.

رضا توکلی بازیگر این سریال گفت: ساخت چنین سریال‌هایی با تحقیق و پژوهش خیلی خوب است با دیدن آسمان من ذائقه مردم تغییر کرده است ضمن این که ۳۰ قسمت برای بچه‌های امنیت پرواز کم است در این سریال نقش یک دیپلمات را بازی می‌کنم و از هومان فاضل تشکر می‌کنم این سریال با عوامل، بازیگر و لوکیشن های متفاوتی داشت و از همه بچه‌ها و همچنین بچه‌های امنیت پرواز به خاطر ایثار و فداکاریشان تشکر می‌کنم.

کریمیان جلوه‌های ویژه سریال آسمان من عنوان کرد: زمانی که فیلم‌نامه را خواندم صحنه مختلفی از جمله جنگ، انفجار و … داشتیم با اطمینانی که آقای آهنج به من کردند توانستیم صحنه‌های متفاوتی داشته باشیم در این سریال جلوه‌های ویژه خوبی داشتیم.

نازآفرین کاظمی در ادامه گفت: چهارمین تجربه من با آقای آهنج است اولین بار بعد از گل‌های گرمسیری در عملیات پایتخت حضور داشتم در سریال آسمان من قرار بود یک نقش بلند بازی کنم که قبول نکردم و به دلیل این که این نقش کوتاه را دوست داشتم آن را انتخاب کردم.

افشین زی نوری، عنوان کرد: زمانی که سریال راستش را بگو پخش می‌شد به آقای پورشیرازی تماس گرفتم گفتم اگر نقشی بود در سریال بعدی آقای آهنج بود برای همکاری به من بگویید، به خاطر علاقه به کارهای آهنج این همکاری میسر شد و من برای حضور در این سریال انتخاب شدم در این سریال همچنین دوبلاژ این سریال هم بودم که ۴ الی ۵ قسمتی که در خارج از کشور ضبط کردیم از دوبلورهای خوب کشورمان برای دوبله استفاده کردیم و این نقشی که بازی کرده‌ام را بسیار دوست دارم.

علی آهنج بازیگر این سریال اظهار داشت: از معدود شخصیت‌هایی که هم نسل خودم است این شخصیت از بچگی مادر نداشته است و با پدر خود زندگی می کرده است الآن که این سریال پخش می‌شود همه می‌گویند سجاد نقش منفی است در صورتی که این‌گونه نیست از آقای فاضل تشکر می‌کنم خیلی در این زمینه به من کمک کردند و همچنین از آقای آهنج تشکر می‌کنم.

وی همچنین اظهار داشت: خیلی از افراد به من می‌گویند که چرا کارهای خوب را پدرت می‌سازد، از طرفی هم زمانی که فیلم پدرم ساخته می‌شود همه ادعا می‌کنند که ما می‌خواستیم این فیلم را بسازیم و این کم لطفی است.

روح‌الله انصاری تدوینگر سریال اظهار داشت: تنوع ژانرهای زیادی در این سریال داشتیم، درام سیاسی، اجتماعی، خانوادگی، دفاع مقدس در این سریال داشتیم ، حجم زیادی بازیگر که بازی‌های درخشانی داشتند ، تدوین این سریال برای من خیلی سخت بود با توجه به این که این سریال دوباره از شبکه ۳ پخش می‌شود بعضی از قسمت‌های آن دوباره تدوین کرده‌ایم و هنوز با آسمان من زندگی می‌کنم.

گفتنی است که این نشست خبری بعد از ۳ ساعت ۱۹ به پایان رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: