انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴
فیلم‌نامه برنده اسکار فیلم «آنی هال» به کارگردانی وودی آلن از سوی انجمن نویسندگان آمریکا به عنوان خنده‌دارترین فیلم‌نامه تاریخ سینما برگزیده شد. انجمن نویسندگان آمریکا علاوه بر آن فهرست 101 فیلم‌نامه خنده‌دار برتر تاریخ سینما را نیز اعلام کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی ، فیلم‌نامه برنده اسکار فیلم «آنی هال» به کارگردانی وودی آلن از سوی انجمن نویسندگان آمریکا به عنوان خنده‌دارترین فیلم‌نامه تاریخ سینما برگزیده شد. انجمن نویسندگان آمریکا علاوه بر آن فهرست 101 فیلم‌نامه خنده‌دار برتر تاریخ سینما را نیز اعلام کرد.

وودی آلن در فیلم کمدی رمانتیک «آنی هال» خود نقش مقابل دایان کیتون را بازی می‌کند که برای بازی در این فیلم برنده اسکار شد. «بعضی‌ها داغشو دوست دارند»، «روز دوم ماه فوریه(گراندهاگ)»، «هواپیما» و «توتسی» رقبای اصلی «آنی هال» در کسب عنوان خنده‌دارترین فیلم‌نامه تاریخ سینما بودند.

قدیمی‌ترین فیلمنامه در فهرست اعلام شده از سوی انجمن نویسندگان آمریکا، فیلمنامه «جویندگان طلا» نوشته چارلی چاپلین در سال 1925 و جدیدترین آن فیلمنامه «ساقدوش‌ها» نوشته کریستین ویگ و آنی مامالو در سال 2011 است.

وودی آلن علاوه بر کسب مقام نخست خنده‌دارترین فیلمنامه، با داشتن شش اثر عنوان بیشترین فیلمنامه در فهرست را نیز در اختیار دارد. هارولد رمیس با پنج فیلمنامه و پرستون استرجیس با چهار فیلمنامه پس از وودی آلن قرار گرفته‌اند.

20 فیلمنامه برتر این فهرست عبارتند از : ...


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: