انتشار: ۰۱:۲۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴
محمد مهدی عسگرپور کارگردان سریال نفس گرم در نشست مطبوعاتی‌اش که در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد به برخی انتقاداتی که نسبت به مجموعه‌اش می‌شد پاسخ داد. .
به گزارش تابناک فرهنگی  این کارگردان سینما و تلویزیون در مواجهه با این پرسش که چرا همیشه در همه سریال‌هایش پای یک زن دیگر در میان است، گفت: اتفاقا این اولین باری بود که این اتفاق در سریال داشت رخ می‌داد که شما زهرمارمان کردید (با لبخند) چرا که جراحت و شیدایی مثل نفس‌گرم نبودند و به نوع دیگری به قصه پرداخته شده بود.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیوی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشست مطبوعاتی سریال در حال پخش نفس‌گرم عصر امروز 21 آبان ماه با حضور کارگردان، تهیه کننده، مرجانه گلچین، لیندا کیانی، حامد کمیلی، محمد عمرانی، رامین راستاد، نیلوفر خوش خلق و مریم بوبانی بازیگران این مجموعه و همچنین طلا معتضدی نویسنده نفس‌گرم برگزار شد.

در این نشست محمد مهدی عسگر پور در پاسخ به پرسشی که تا کی قرار است در تلویزیون ما تم خیانت پررنگ شود، پاسخ داد: الان که به این مطلب اشاره کردید فکر کردم و هیچ وقت به این موضوع فکر نکرده بودم. به نظرم سریال شیدایی و جراحت مثل نفس‌گرم نبودند. ما در سریال شیدایی جوانی را داشتیم و قصه‌ای روایت می شد که این جوان یک گذشته‌ای داشت. به نظرم این اولین بار است که در سریال‌های ما این اتفاق می‌افتاد که شما زهرمارمان کردید.

وی در ادامه توضیح داد: در جامعه ما اتفاقاتی می‌افتد که در آثارمان شاید بازتابش را ببینیم البته من ذهن خودم را نمی‌گویم فقط از کسانی دفاع می‌کنم که بیشتر به این موضوعات می‌پردازند. هرکسی به عنوان مخاطب شاید اعتقاداتی داشته باشد. من به عنوان یکی از سازندگان سریال می‌خواهم بگویم که شرایط فیلمسازی در کشورمان از یک طرف بسیار ساده است اما وقتی وارد پروسه تولید می‌شویم بسیار سخت است. شما به ما بگویید راجع به کدام شغل و مردمان کدام شهر می‌توانیم فیلم یا سریال بسازیم که با اعتراضات مواجه نشویم. به عنوان مثال ما مدت‌ها قبل برای یکی از کارهایمان به فرودگاه امام خمینی (ره) رفته بودیم تا بخشی از کار تصویربرداری‌مان را انجام بدهیم اما آنقدر به ما سخت گرفتند و مدام به ما تذکر می‌دادند که دوربین‌هایمان را چگونه قرار بدهیم. سوال من به عنوان نویسنده این است که شما به ما بگویید که ما باید راجع به کدام قصه بنویسیم. با این صحبت‌ها می‌خواستم از کسانی که گاهی به دلیل این گیر و گرفتاری‌ها به سمت این قصه‌ها می‌روند دفاعی کرده باشم. به عنوان مثال وقتی پرسیده می شود چرا به جای سریال‌های خیابانی مدام به سراغ سریال‌های آپارتمانی می‌رویم من در اینجا می‌خواهم بگویم مردم ما وقتی از مقابل دوربین خیابانی رد می‌شوند یا دست تکان می‌دهند، یا فحش می‌دهند و یا می گویند بازیگر نمی‌خواهید؟ این از بدبختی‌های ماست که شهرک سینمایی نداریم و باید در خیابان‌های واقعی کار کنیم.

در ادامه این نشست پرسشی از عسگرپور مطرح شد مبنی بر اینکه وقتی می خواستید نقش مرجانه گلچین را انتخاب کنید بیشتر دنبال کدام ویژگی بودید و آیا از قبل در ذهن‌تان خانم گلچین را داشتید یا خیر که عسگرپور گفت: به شکل طبیعی اصلا این طور نبوده که من از قبل تصور کرده باشم که برای ایفای نقش ملیحه می خواهم تابو شکنی کنم. خیر این طور نبوده. از همان ابتدا که می خواستم وارد مرحله انتخاب بازیگران شوم به شکل طبیعی گزینه‌های مختلفی در ذهن‌مان مرور شد و حتی فکر کردیم و شروع به تماس گرفتن هم کردیم. در همان مسیر بودیم که خانم گلچین به ذهنم رسید و بیشتر راجع به حضورشان بحث کردیم و با تهیه کننده به اتفاق نظر رسیدیم. بنابراین آنچه که از توافق من و تهیه کننده حاصل شد توانایی‌های خانم گلچین بود که از گذشته‌ی او دیده بودیم.

در ادامه این نشست نقدی دیگر مطرح شد مبنی بر اینکه بهتر نبود برای نقش مادربزرگ سیما تیرانداز که مریم بوقانی این نقش را ایفا می‌کند یک بازیگری که بیشتر سن مادر بزرگ ایشان را دارد انتخاب می‌کردید گفت: به شکل طبیعی بهتر این بود که مادربزرگ شخصیت ناهید حدودا 85 ساله باشد اما ما بازیگری در این سن خیلی کم داریم ضمن اینکه اگر هم می‌خواستیم گریم سختی روی ایشان داشته باشیم، این کار هم کار بسیار دشواری بود. البته ناگفته نماند که گاهی این اتفاق پیش می‌آید که دخترها به دلیل ازدواج زودی که دارند و بچه دار شدن‌شان زودتر صاحب فرزند می‌شوند پس بنابراین اتفاق غیرطبیعی نیست که مادر بزرگ خیلی پیری نداشته باشند. به ویژه در شهرهای کوچک که این اتفاق زیاد می‌افتد. پس نگران نباشید من به عینه این اتفاقات را دیده‌ام.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست پرسشی درباره به تعویق افتادن ماجرای مرتضی که مدتی است به کما رفته انتقاد شد، نسبت به بیمارانی که نیاز به اهدای عضو دارند که عسگرپور در پاسخ به این پرسش گفت: اهدای عضو زمانی کلیدش زده می‌شود که پزشکان اعلام کنند که کسی که روی تخت بیمارستان خوابیده امیدی به زندگی‌اش است یا خیر؟ هنوز برای ملیحه این کار خیلی زود است که اتفاق بیافتد. این طبیعی است که برای هرکدام از عزیزان ما این اتفاق بیافتد اول تمام تلاش‌مان را می کنیم تا آخرین لحظه، ضمن اینکه وقتی ضربان قلب و ضربان نبض هنوز می زند نمی شود کاری کنیم و این کار غیر انسانی است.

اینکه انتخاب حامد کمیلی به عنوان شخصیت اسماعیل در نفس گرم با انتخاب کارگردان بود یا تهیه کننده، عسگرپور در پاسخ به این پرسش هم گفت: تقریبا در بیشتر کارهایم سعی می کنم با تهیه کننده کار این تعامل را داشته باشم که انتخاب بازیگران‌مان با تعامل انجام بگیرد. در مورد آقای کمیلی هم به این نکته اشاره می کنم که ایشان در فهرست اولیه ما بودند.

به گزارش ایسنا، پرسشی دیگر درباره بحث ممیزی در سریال نفس‌گرم و اینکه فیلمنامه اولیه و ایده اولیه نفس‌گرم از مدت‌ها قبل به تلویزیون ارائه شده بود مطرح شد که کارگردان نفس‌گرم در این باره هم توضیح داد: ایده اولیه این مجموعه شاید به یک سال‌ونیم قبل از تولید برگردد که من آن زمان به تلویزیون تحویل دادم و طرح کلی داستان هم همین بود. حتی خلاصه سکانس‌ها هم همین بود که شما مشاهده می کنید. ما با تلویزیون دچار طرح و تعدیل نشدیم .

در ادامه این نشست پرسشی مطرح شد مبنی بر این که چطور شد که به سراغ قصه‌ای مثل نفس‌گرم با تم مذهبی رفتید عسگر پور پاسخ داد: جسارت آمیز بودن طرح نفس گرم مثل بسیاری از طرح‌هایی است که ممکن است به شکل طبیعی در ذهن هرکسی باشد ضمن اینکه این طرح از چند سال پیش در ذهن من بود اما طی این سال‌ها کمتر به این بخش پرداخته شده بود. ابتدای داستان برایم خیلی مهم بود که چطور باید به این داستان پرداخته شود که حس شعاری نداشته باشد.

در ادامه این نشست پرسشی از تهیه کننده سریال سید محمود رضوی مطرح شد مبنی بر اینکه دغدغه مشترکی که در پرداختن به داستان مذهبی از سریال پرده نشین تا نفس گرم داشتید چه چیزی بود خاطرنشان کرد: شباهت در داستان‌پردازی هر دو کار شاید به نوع نگاه‌مان نسبت به این کاراکترهای خاص برگردد. شاید به این خاطر است که گفته می‌شود نمی‌توانیم به سمت پرداختن به قصه روحانیت برویم ضمن اینکه تا به حال هم خیلی به سراغ این کاراکترها نرفته‌ایم و دوستان تا الان بیشتر فکر می‌کردند اگر به سراغ چنین داستان‌هایی بروند دست‌شان بسته است که به نظرم اصلا این طور نیست و می توانیم از این کارها داشته باشیم. به نظرم این فضاها به دلیل اینکه در تلویزیون کم پرداخته می‌شود باید این فرصت‌ها را غنیمت بشماریم.

در ادامه این نشست از مرجانه گلچین درباره حضورش در سریال نفس گرم و ظاهر شدن در نقش جدی ملیحه و اینکه چه پیش زمینه‌هایی از نقشی که ایفا کرد داشت مطرح شد که این بازیگر پاسخ داد: نفس‌گرم اواسط نوروز امسال از دفتر آقای رضوی به من پیشنهاد شد که ما با هم یک نشستی داشتیم با آقای عسگرپور هم صحبت کردم دیدم کاملا فضا با آنچه در ذهن داشتم متفاوت است و من برای ایفای این نقش باید به نقش‌های دهه 60 مراجعه کنم ضمن اینکه دلتنگ آن سال‌ها و آن دوران هم شده بودم. بنابراین اولین سوالم از آقای عسگرپور این بود که چرا من را انتخاب کرد که ایشان هم با من هم نظر بودند و گفتند زمانش رسیده که به دهه 60 برگردیم و با شکلی متفاوت ظاهر شویم.

گلچین همچنین گفت: ایفای این نقش ریسک بزرگی برایم بود و زمانی که این نقش را تحویل گرفتم حتی به این فکر می‌کردم که این کار را نکنم چرا که ترسیده بودم اما از آنجایی که متفاوت بودن برای هر بازیگری ایده آل است فکر می کردم می‌توانم از عهده این نقش بربیایم و اکنون خوشحالم از این بابت که توانستم بعد از سال‌ها در نقشی متفاوت ظاهر شوم و بیشتر دوست داشتم تماشاچیان را غافلگیر کنم.

این بازیگر طنز سریال‌های تلویزیون در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره نقدهایی که از ایفای نقشش در سریال نفس‌گرم شده بود توضیح داد: زمانی که من نقش ملیحه را قبول کردم از همان ابتدا دچار یک سری وسواس شدم اما با ویژگی‌هایی که در کل مجموعه و بازیگران دیدم با قوت قلب این کار را شروع کردم. همچنین در بخش نقدها لازم می‌دانم به این نکته اشاره کنم تماشاگری که ده سال به طور مداوم بازیگر را در ایفای یک نقش می بیند مسلما ارتباط برقرار کردن با نقشی متفاوت و پذیرش آن برایش سخت است. خیلی متاسف شدم که برخی‌ها با تماشای یک قسمت شروع به نقد نقش من کردند و من به جای اینکه واکنش بدهم صلاح دانستم که فعلا عکس‌العملی نشان ندهم . با احترامی که به همه مخاطبان قائلم حتی آنهایی که مرا در ایفای این نقش دوست ندارند لازم می‌دانم بگویم من به عنوان یک بازیگر باید خودم را محک بزنم حتی اگر به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید.

در ادامه همین نشست پرسشی دیگر از مرجانه گلچین مبنی بر اینکه آیا پیش از اینکه نقش‌تان را در این مجموعه آغاز کنید الگویی برای ایفای نقش داشتید که این بازیگر پاسخ داد: زمانی که نفس‌گرم به من پیشنهاد شد تا زمانی که استارت کار بخورد متاسفانه زمان زیادی در اختیار نداشتیم اما در همان زمان کوتاه هم من در جلسات این چنینی شرکت کردم و سعی کردم رفتار خانم‌هایی که در جامعه این گونه بودند را ثبت کنم.

به گزارش ایسنا بخشی از این نشست به صحبت‌های طلا معتضدی نویسنده سریال نفس گرم اختصاص داشت. این نویسنده در ابتدا توضیحاتی درباره فیلم نامه این مجموعه و نحوه شکل‌گیری آن ارائه داد و گفت: از همان ابتدا طرح آقای عسگرپور آن قدر پتانسیل کافی را داشت و تمام شخصیت پردازی‌ها انجام شده بود و من فقط آن‌ها را نوشتم. کاراکتر مرجانه گلچین کاراکتر دراماتیک و کاریزماتیک است. همچنین بقیه کاراکترهای این اثر هم شخصیت‌های زنانه قوی بودند که من به آن‌ها پر و بال دادم.

همچنین در ادامه پرسشی دیگر مبنی بر اینکه چرا گره‌های داستانی در نفس‌گرم دیر شکل می‌گیرد مطرح شد که معتضدی در این باره توضیح داد هدف از این سریال نشان دادن یک آدم دو زنه یا پنهان کاری نیست بلکه هدف داستان زنی است که در پی زندگی‌اش با داستان‌ها و ماجراهایی روبرو می‌شود و ما برای اینکه کاراکتر ملیحه را نشان دهیم باید به قبل‌تر می‌رفتیم.

وی همچنین در بخشی دیگر که درباره دلایل پرداخت افراطی نقش ملیحه در نقشی مثبت گفت: به نظرم این دلیل این نوع از برداشت به خاطر این است که ما نیمی از داستان را ندیده‌ایم و باید صبر کنیم که ببینیم ملیحه این اعتقاداتش را چگونه ادامه می‌دهد . بیش از این هم راجع به این ماجرا صحبت نمی کنم چرا که داستان‌مان لو می رود.

به گزارش ایسنا مریم بوبانی بازیگر سریال نفس گرم در سخنانی کوتاه درباره حضورش در این مجموعه گفت: درباره اینکه چطور قصه نفس‌گرم را پذیرفتم لازم می‌دانم بگویم هر زمانی که آقای عسگرپور می‌خواهد کاری انجام دهد اگر با من تماسی گرفته شود با کمال میل می‌پذیرم چرا که کار کردن با وی برایم بسیار خوشایند است به ویژه که در این کارشان آقای رضوی به عنوان تهیه کننده کار حضور داشتند و برای من واجب بود که حتما حضور داشته باشم. ضمن اینکه زنانگی قصه نفس‌گرم و کلیت ماجرا را خیلی دوست داشتم و به نظرم نفس گرم یکی از موفق‌ترین کارها بود و با شخصیت‌هایی که داشت توانست موفق شود.

در ادامه نیلوفر خوش‌خلق درباره متفاوت بودن نقشش در سریال نفس گرم چنین توضیح داد: من شانس خیلی بزرگی آوردم که این نقش به من پیشنهاد شد. شخصیت فروغ پیچیدگی‌های خودش را دارد اما از آنجایی که آقای عسگرپور کارگردان بسیار خوبی است و با آرامش نکات لازم را به ما منتقل می کرد ما به راحتی ایفای نقش کردیم.

لیندا کیانی از دیگر بازیگرانی بود که در نشست مطبوعاتی نفس گرم حضور داشت.

وی گفت: قبل از خواندن فیلمنامه حضور آقای عسگرپور برایم کافی بود تا بازی در این سریال را قبول کنم چرا که من همه فیلم و سریال‌های آقای عسگر پور را دنبال کردم و همیشه هم طرفدار کارهایش بوده‌ام . یکی از ویژگی‌های نقش ترانه و سایر نقش‌ها در فیلمنامه این سریال شخصیت پردازی‌اش بود که تک بعدی نبود. ترانه یک سری ویژگی‌هایی دارد که هنوز وارد داستان نشده است.

در ادامه این نشست محمد عمرانی درباره حضورش در سریال نفس گرم گفت: در نمایشنامه نویسی یک اصلی وجود دارد که آدم‌ها باید آدم باشند و قرار نیست یکی خوب خوب باشد و یکی بد بد باشد. به عنوان مثال این طور نیست کسی که ریش دارد حتما آدم خوبی است و کسی که صورتش را سه تیغه می کند حتما آدم بدی است. متاسفانه مدیرانی که به کارشان آشنا نبودند کلیشه‌هایی را وارد مجموعه‌های تلویزیونی کردند. خوشحالم که یک تجربه همکاری دیگر با آقای عسگرپور داشتم و هر وقت که با ایشان کار کردم از ایشان درس گرفتم. در ایفای نقشم در سریال نفس‌گرم با ابعاد گوناگون یک آدم امروزی روبرو خواهید شد که در آینده می‌بینید.

رامین راستاد بازیگر نقش کرم هم درباره حضورش در این مجموعه گفت: وقتی ما بازیگران می‌خواهیم وارد پروژه‌ای شویم هرکدام فاکتورهایی داریم. در سریال نفس گرم ما تهیه کننده‌ای را در کار داشتیم که همیشه سریال‌هایش تاثیرگذار بوده است. سریال قبلی آقای رضوی هم یک قصه دینی را روایت می کرد و به علاوه این تهیه کننده یک کارگردان صاحب نام بهانه خوبی بود که حضور در این مجموعه را قبول کنیم. به نظرم قصه نفس گرم به واقعیت‌ها نزدیک است.

حامد کمیلی در ادامه این نشست طی سخنانی کوتاه درباره نقشش در سریال نفس گرم توضیح داد، وی گفت: بعد از سریال پرده نشین برنامه‌ای برای حضور در تلویزیون نداشتم تا اینکه پیشنهاد آقای عسگرپور به من شد و وقتی فیلنمامه را خواندم و دیدم شخصیت به لحاظ بازی برایم جای کار دارد و می توانم بیشتر روی آن کار کنم.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره اینکه چرا دوست ندارد با وجود درخششی که در نقش‌های تلویزیونی‌اش داشته در تلویزیون کار کند توضیح داد: البته منظورم را بد متوجه شدید تصمیم من این نبود که دیگر در تلویزیون حضور نداشته باشم بلکه من دوست ندارم حضور پشت سر هم در تلویزیون داشته باشم. من بعد از پرده‌نشین می خواستم یک فاصله‌ای داشته باشیم وگرنه کار حرفه‌ای را از تلویزیون شروع کردم و به شدت برای تلویزیون ارزش قائل هستم.  این کارگردان سینما و تلویزیون در مواجهه با این پرسش که چرا همیشه در همه سریال‌هایش پای یک زن دیگر در میان است، گفت: اتفاقا این اولین باری بود که این اتفاق در سریال داشت رخ می‌داد که شما زهرمارمان کردید (با لبخند) چرا که جراحت و شیدایی مثل نفس‌گرم نبودند و به نوع دیگری به قصه پرداخته شده بود.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیوی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشست مطبوعاتی سریال در حال پخش نفس‌گرم عصر امروز 21 آبان ماه با حضور کارگردان، تهیه کننده، مرجانه گلچین، لیندا کیانی، حامد کمیلی، محمد عمرانی، رامین راستاد، نیلوفر خوش خلق و مریم بوبانی بازیگران این مجموعه و همچنین طلا معتضدی نویسنده نفس‌گرم برگزار شد.

در این نشست محمد مهدی عسگر پور در پاسخ به پرسشی که تا کی قرار است در تلویزیون ما تم خیانت پررنگ شود، پاسخ داد: الان که به این مطلب اشاره کردید فکر کردم و هیچ وقت به این موضوع فکر نکرده بودم. به نظرم سریال شیدایی و جراحت مثل نفس‌گرم نبودند. ما در سریال شیدایی جوانی را داشتیم و قصه‌ای روایت می شد که این جوان یک گذشته‌ای داشت. به نظرم این اولین بار است که در سریال‌های ما این اتفاق می‌افتاد که شما زهرمارمان کردید.

وی در ادامه توضیح داد: در جامعه ما اتفاقاتی می‌افتد که در آثارمان شاید بازتابش را ببینیم البته من ذهن خودم را نمی‌گویم فقط از کسانی دفاع می‌کنم که بیشتر به این موضوعات می‌پردازند. هرکسی به عنوان مخاطب شاید اعتقاداتی داشته باشد. من به عنوان یکی از سازندگان سریال می‌خواهم بگویم که شرایط فیلمسازی در کشورمان از یک طرف بسیار ساده است اما وقتی وارد پروسه تولید می‌شویم بسیار سخت است. شما به ما بگویید راجع به کدام شغل و مردمان کدام شهر می‌توانیم فیلم یا سریال بسازیم که با اعتراضات مواجه نشویم. به عنوان مثال ما مدت‌ها قبل برای یکی از کارهایمان به فرودگاه امام خمینی (ره) رفته بودیم تا بخشی از کار تصویربرداری‌مان را انجام بدهیم اما آنقدر به ما سخت گرفتند و مدام به ما تذکر می‌دادند که دوربین‌هایمان را چگونه قرار بدهیم. سوال من به عنوان نویسنده این است که شما به ما بگویید که ما باید راجع به کدام قصه بنویسیم. با این صحبت‌ها می‌خواستم از کسانی که گاهی به دلیل این گیر و گرفتاری‌ها به سمت این قصه‌ها می‌روند دفاعی کرده باشم. به عنوان مثال وقتی پرسیده می شود چرا به جای سریال‌های خیابانی مدام به سراغ سریال‌های آپارتمانی می‌رویم من در اینجا می‌خواهم بگویم مردم ما وقتی از مقابل دوربین خیابانی رد می‌شوند یا دست تکان می‌دهند، یا فحش می‌دهند و یا می گویند بازیگر نمی‌خواهید؟ این از بدبختی‌های ماست که شهرک سینمایی نداریم و باید در خیابان‌های واقعی کار کنیم.

در ادامه این نشست پرسشی از عسگرپور مطرح شد مبنی بر اینکه وقتی می خواستید نقش مرجانه گلچین را انتخاب کنید بیشتر دنبال کدام ویژگی بودید و آیا از قبل در ذهن‌تان خانم گلچین را داشتید یا خیر که عسگرپور گفت: به شکل طبیعی اصلا این طور نبوده که من از قبل تصور کرده باشم که برای ایفای نقش ملیحه می خواهم تابو شکنی کنم. خیر این طور نبوده. از همان ابتدا که می خواستم وارد مرحله انتخاب بازیگران شوم به شکل طبیعی گزینه‌های مختلفی در ذهن‌مان مرور شد و حتی فکر کردیم و شروع به تماس گرفتن هم کردیم. در همان مسیر بودیم که خانم گلچین به ذهنم رسید و بیشتر راجع به حضورشان بحث کردیم و با تهیه کننده به اتفاق نظر رسیدیم. بنابراین آنچه که از توافق من و تهیه کننده حاصل شد توانایی‌های خانم گلچین بود که از گذشته‌ی او دیده بودیم.

در ادامه این نشست نقدی دیگر مطرح شد مبنی بر اینکه بهتر نبود برای نقش مادربزرگ سیما تیرانداز که مریم بوقانی این نقش را ایفا می‌کند یک بازیگری که بیشتر سن مادر بزرگ ایشان را دارد انتخاب می‌کردید گفت: به شکل طبیعی بهتر این بود که مادربزرگ شخصیت ناهید حدودا 85 ساله باشد اما ما بازیگری در این سن خیلی کم داریم ضمن اینکه اگر هم می‌خواستیم گریم سختی روی ایشان داشته باشیم، این کار هم کار بسیار دشواری بود. البته ناگفته نماند که گاهی این اتفاق پیش می‌آید که دخترها به دلیل ازدواج زودی که دارند و بچه دار شدن‌شان زودتر صاحب فرزند می‌شوند پس بنابراین اتفاق غیرطبیعی نیست که مادر بزرگ خیلی پیری نداشته باشند. به ویژه در شهرهای کوچک که این اتفاق زیاد می‌افتد. پس نگران نباشید من به عینه این اتفاقات را دیده‌ام.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست پرسشی درباره به تعویق افتادن ماجرای مرتضی که مدتی است به کما رفته انتقاد شد، نسبت به بیمارانی که نیاز به اهدای عضو دارند که عسگرپور در پاسخ به این پرسش گفت: اهدای عضو زمانی کلیدش زده می‌شود که پزشکان اعلام کنند که کسی که روی تخت بیمارستان خوابیده امیدی به زندگی‌اش است یا خیر؟ هنوز برای ملیحه این کار خیلی زود است که اتفاق بیافتد. این طبیعی است که برای هرکدام از عزیزان ما این اتفاق بیافتد اول تمام تلاش‌مان را می کنیم تا آخرین لحظه، ضمن اینکه وقتی ضربان قلب و ضربان نبض هنوز می زند نمی شود کاری کنیم و این کار غیر انسانی است.

اینکه انتخاب حامد کمیلی به عنوان شخصیت اسماعیل در نفس گرم با انتخاب کارگردان بود یا تهیه کننده، عسگرپور در پاسخ به این پرسش هم گفت: تقریبا در بیشتر کارهایم سعی می کنم با تهیه کننده کار این تعامل را داشته باشم که انتخاب بازیگران‌مان با تعامل انجام بگیرد. در مورد آقای کمیلی هم به این نکته اشاره می کنم که ایشان در فهرست اولیه ما بودند.

به گزارش ایسنا، پرسشی دیگر درباره بحث ممیزی در سریال نفس‌گرم و اینکه فیلمنامه اولیه و ایده اولیه نفس‌گرم از مدت‌ها قبل به تلویزیون ارائه شده بود مطرح شد که کارگردان نفس‌گرم در این باره هم توضیح داد: ایده اولیه این مجموعه شاید به یک سال‌ونیم قبل از تولید برگردد که من آن زمان به تلویزیون تحویل دادم و طرح کلی داستان هم همین بود. حتی خلاصه سکانس‌ها هم همین بود که شما مشاهده می کنید. ما با تلویزیون دچار طرح و تعدیل نشدیم .

در ادامه این نشست پرسشی مطرح شد مبنی بر این که چطور شد که به سراغ قصه‌ای مثل نفس‌گرم با تم مذهبی رفتید عسگر پور پاسخ داد: جسارت آمیز بودن طرح نفس گرم مثل بسیاری از طرح‌هایی است که ممکن است به شکل طبیعی در ذهن هرکسی باشد ضمن اینکه این طرح از چند سال پیش در ذهن من بود اما طی این سال‌ها کمتر به این بخش پرداخته شده بود. ابتدای داستان برایم خیلی مهم بود که چطور باید به این داستان پرداخته شود که حس شعاری نداشته باشد.

در ادامه این نشست پرسشی از تهیه کننده سریال سید محمود رضوی مطرح شد مبنی بر اینکه دغدغه مشترکی که در پرداختن به داستان مذهبی از سریال پرده نشین تا نفس گرم داشتید چه چیزی بود خاطرنشان کرد: شباهت در داستان‌پردازی هر دو کار شاید به نوع نگاه‌مان نسبت به این کاراکترهای خاص برگردد. شاید به این خاطر است که گفته می‌شود نمی‌توانیم به سمت پرداختن به قصه روحانیت برویم ضمن اینکه تا به حال هم خیلی به سراغ این کاراکترها نرفته‌ایم و دوستان تا الان بیشتر فکر می‌کردند اگر به سراغ چنین داستان‌هایی بروند دست‌شان بسته است که به نظرم اصلا این طور نیست و می توانیم از این کارها داشته باشیم. به نظرم این فضاها به دلیل اینکه در تلویزیون کم پرداخته می‌شود باید این فرصت‌ها را غنیمت بشماریم.

در ادامه این نشست از مرجانه گلچین درباره حضورش در سریال نفس گرم و ظاهر شدن در نقش جدی ملیحه و اینکه چه پیش زمینه‌هایی از نقشی که ایفا کرد داشت مطرح شد که این بازیگر پاسخ داد: نفس‌گرم اواسط نوروز امسال از دفتر آقای رضوی به من پیشنهاد شد که ما با هم یک نشستی داشتیم با آقای عسگرپور هم صحبت کردم دیدم کاملا فضا با آنچه در ذهن داشتم متفاوت است و من برای ایفای این نقش باید به نقش‌های دهه 60 مراجعه کنم ضمن اینکه دلتنگ آن سال‌ها و آن دوران هم شده بودم. بنابراین اولین سوالم از آقای عسگرپور این بود که چرا من را انتخاب کرد که ایشان هم با من هم نظر بودند و گفتند زمانش رسیده که به دهه 60 برگردیم و با شکلی متفاوت ظاهر شویم.

گلچین همچنین گفت: ایفای این نقش ریسک بزرگی برایم بود و زمانی که این نقش را تحویل گرفتم حتی به این فکر می‌کردم که این کار را نکنم چرا که ترسیده بودم اما از آنجایی که متفاوت بودن برای هر بازیگری ایده آل است فکر می کردم می‌توانم از عهده این نقش بربیایم و اکنون خوشحالم از این بابت که توانستم بعد از سال‌ها در نقشی متفاوت ظاهر شوم و بیشتر دوست داشتم تماشاچیان را غافلگیر کنم.

این بازیگر طنز سریال‌های تلویزیون در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره نقدهایی که از ایفای نقشش در سریال نفس‌گرم شده بود توضیح داد: زمانی که من نقش ملیحه را قبول کردم از همان ابتدا دچار یک سری وسواس شدم اما با ویژگی‌هایی که در کل مجموعه و بازیگران دیدم با قوت قلب این کار را شروع کردم. همچنین در بخش نقدها لازم می‌دانم به این نکته اشاره کنم تماشاگری که ده سال به طور مداوم بازیگر را در ایفای یک نقش می بیند مسلما ارتباط برقرار کردن با نقشی متفاوت و پذیرش آن برایش سخت است. خیلی متاسف شدم که برخی‌ها با تماشای یک قسمت شروع به نقد نقش من کردند و من به جای اینکه واکنش بدهم صلاح دانستم که فعلا عکس‌العملی نشان ندهم . با احترامی که به همه مخاطبان قائلم حتی آنهایی که مرا در ایفای این نقش دوست ندارند لازم می‌دانم بگویم من به عنوان یک بازیگر باید خودم را محک بزنم حتی اگر به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید.

در ادامه همین نشست پرسشی دیگر از مرجانه گلچین مبنی بر اینکه آیا پیش از اینکه نقش‌تان را در این مجموعه آغاز کنید الگویی برای ایفای نقش داشتید که این بازیگر پاسخ داد: زمانی که نفس‌گرم به من پیشنهاد شد تا زمانی که استارت کار بخورد متاسفانه زمان زیادی در اختیار نداشتیم اما در همان زمان کوتاه هم من در جلسات این چنینی شرکت کردم و سعی کردم رفتار خانم‌هایی که در جامعه این گونه بودند را ثبت کنم.

به گزارش ایسنا بخشی از این نشست به صحبت‌های طلا معتضدی نویسنده سریال نفس گرم اختصاص داشت. این نویسنده در ابتدا توضیحاتی درباره فیلم نامه این مجموعه و نحوه شکل‌گیری آن ارائه داد و گفت: از همان ابتدا طرح آقای عسگرپور آن قدر پتانسیل کافی را داشت و تمام شخصیت پردازی‌ها انجام شده بود و من فقط آن‌ها را نوشتم. کاراکتر مرجانه گلچین کاراکتر دراماتیک و کاریزماتیک است. همچنین بقیه کاراکترهای این اثر هم شخصیت‌های زنانه قوی بودند که من به آن‌ها پر و بال دادم.

همچنین در ادامه پرسشی دیگر مبنی بر اینکه چرا گره‌های داستانی در نفس‌گرم دیر شکل می‌گیرد مطرح شد که معتضدی در این باره توضیح داد هدف از این سریال نشان دادن یک آدم دو زنه یا پنهان کاری نیست بلکه هدف داستان زنی است که در پی زندگی‌اش با داستان‌ها و ماجراهایی روبرو می‌شود و ما برای اینکه کاراکتر ملیحه را نشان دهیم باید به قبل‌تر می‌رفتیم.

وی همچنین در بخشی دیگر که درباره دلایل پرداخت افراطی نقش ملیحه در نقشی مثبت گفت: به نظرم این دلیل این نوع از برداشت به خاطر این است که ما نیمی از داستان را ندیده‌ایم و باید صبر کنیم که ببینیم ملیحه این اعتقاداتش را چگونه ادامه می‌دهد . بیش از این هم راجع به این ماجرا صحبت نمی کنم چرا که داستان‌مان لو می رود.

به گزارش ایسنا مریم بوبانی بازیگر سریال نفس گرم در سخنانی کوتاه درباره حضورش در این مجموعه گفت: درباره اینکه چطور قصه نفس‌گرم را پذیرفتم لازم می‌دانم بگویم هر زمانی که آقای عسگرپور می‌خواهد کاری انجام دهد اگر با من تماسی گرفته شود با کمال میل می‌پذیرم چرا که کار کردن با وی برایم بسیار خوشایند است به ویژه که در این کارشان آقای رضوی به عنوان تهیه کننده کار حضور داشتند و برای من واجب بود که حتما حضور داشته باشم. ضمن اینکه زنانگی قصه نفس‌گرم و کلیت ماجرا را خیلی دوست داشتم و به نظرم نفس گرم یکی از موفق‌ترین کارها بود و با شخصیت‌هایی که داشت توانست موفق شود.

در ادامه نیلوفر خوش‌خلق درباره متفاوت بودن نقشش در سریال نفس گرم چنین توضیح داد: من شانس خیلی بزرگی آوردم که این نقش به من پیشنهاد شد. شخصیت فروغ پیچیدگی‌های خودش را دارد اما از آنجایی که آقای عسگرپور کارگردان بسیار خوبی است و با آرامش نکات لازم را به ما منتقل می کرد ما به راحتی ایفای نقش کردیم.

لیندا کیانی از دیگر بازیگرانی بود که در نشست مطبوعاتی نفس گرم حضور داشت.

وی گفت: قبل از خواندن فیلمنامه حضور آقای عسگرپور برایم کافی بود تا بازی در این سریال را قبول کنم چرا که من همه فیلم و سریال‌های آقای عسگر پور را دنبال کردم و همیشه هم طرفدار کارهایش بوده‌ام . یکی از ویژگی‌های نقش ترانه و سایر نقش‌ها در فیلمنامه این سریال شخصیت پردازی‌اش بود که تک بعدی نبود. ترانه یک سری ویژگی‌هایی دارد که هنوز وارد داستان نشده است.

در ادامه این نشست محمد عمرانی درباره حضورش در سریال نفس گرم گفت: در نمایشنامه نویسی یک اصلی وجود دارد که آدم‌ها باید آدم باشند و قرار نیست یکی خوب خوب باشد و یکی بد بد باشد. به عنوان مثال این طور نیست کسی که ریش دارد حتما آدم خوبی است و کسی که صورتش را سه تیغه می کند حتما آدم بدی است. متاسفانه مدیرانی که به کارشان آشنا نبودند کلیشه‌هایی را وارد مجموعه‌های تلویزیونی کردند. خوشحالم که یک تجربه همکاری دیگر با آقای عسگرپور داشتم و هر وقت که با ایشان کار کردم از ایشان درس گرفتم. در ایفای نقشم در سریال نفس‌گرم با ابعاد گوناگون یک آدم امروزی روبرو خواهید شد که در آینده می‌بینید.

رامین راستاد بازیگر نقش کرم هم درباره حضورش در این مجموعه گفت: وقتی ما بازیگران می‌خواهیم وارد پروژه‌ای شویم هرکدام فاکتورهایی داریم. در سریال نفس گرم ما تهیه کننده‌ای را در کار داشتیم که همیشه سریال‌هایش تاثیرگذار بوده است. سریال قبلی آقای رضوی هم یک قصه دینی را روایت می کرد و به علاوه این تهیه کننده یک کارگردان صاحب نام بهانه خوبی بود که حضور در این مجموعه را قبول کنیم. به نظرم قصه نفس گرم به واقعیت‌ها نزدیک است.

حامد کمیلی در ادامه این نشست طی سخنانی کوتاه درباره نقشش در سریال نفس گرم توضیح داد، وی گفت: بعد از سریال پرده نشین برنامه‌ای برای حضور در تلویزیون نداشتم تا اینکه پیشنهاد آقای عسگرپور به من شد و وقتی فیلنمامه را خواندم و دیدم شخصیت به لحاظ بازی برایم جای کار دارد و می توانم بیشتر روی آن کار کنم.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره اینکه چرا دوست ندارد با وجود درخششی که در نقش‌های تلویزیونی‌اش داشته در تلویزیون کار کند توضیح داد: البته منظورم را بد متوجه شدید تصمیم من این نبود که دیگر در تلویزیون حضور نداشته باشم بلکه من دوست ندارم حضور پشت سر هم در تلویزیون داشته باشم. من بعد از پرده‌نشین می خواستم یک فاصله‌ای داشته باشیم وگرنه کار حرفه‌ای را از تلویزیون شروع کردم و به شدت برای تلویزیون ارزش قائل هستم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: