انتشار: ۱۸:۵۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴
به گزارش تابناک فرهنگی حمید گودرزی؛ در خصوص حال و هوای این روزهای سینما گفت: اکثر فیلم‌های ما باید از ورطه‌ای که در آن افتاده‌اند، بیرون بیایند. ورطه‌ای که بیشتر موضوعات آن خیانت و اعتراض است و واقعا نمی‌دانم این موضوع‌ها را از کجا می‌آورند، کپی می‌زنند و چه کسی در پرداختن به این موضوع‌ها به آن‌ها خط می‌دهد. مخاطبان چه گناهی کردند که برای دیدن فیلم‌های سطح پایین‌ و تکراری هزینه کنند. فیلم‌هایی که حال آن‌ها را خراب می‌کنند و سازنده‌های این آثار نیز ژست‌های روشنفکری بگیرند و پز کارشان را بدهند. واقعا سینما این نیست. سینما پر از ژانرهای مختلف است و اینکه چرا به دیگر ژانرها نمی‌پردازند را نمی‌دانم!

وی از علت کمبود معرفی بازیگران ماندگار طی یک دهه اخیر و استفاده از بازیگران تکراری در پروژه‌های مختلف سینمایی، این گونه گفت: من معتقدم همین‌هایی که داریم را خوب و درست هدایت کنیم، معرفی کردن بازیگران جدید -که اتفاقا کار بسیار خوبی است- پیشکش. به عنوان نمونه امثال من از دانشگاه آمدیم اما ما را به سمت فیلم‌های تجاری که گاهی برخی از آنها فروش خوبی نداشت سوق دادند. مشکل اینجا است که سر رشته کار دست عده خاصی افتاده که همه جوره حکم می‌کنند. یعنی هیچ سیستم، نظارت و دقتی در این خصوص وجود ندارد که به فکر مشورت دادن و ایجاد اطاق فکر باشد و به بازیگران و پتانسیل‌ آن‌ها در راه رسیدن به شکوفایی و ماندگاری کمک کند.

گودرزی همچنین اظهار داشت: عدم حمایت واقعی از بازیگران مستعد و با سواد این کار در بسیاری از موارد به گوشه‌گیری آن‌ها ختم می‌شود و روی کیفیت بازی و در نتیجه فیلم اثر مستقیمی می‌گذارد. پس دوباره تکرار می‌کنم اول باید فکری به حال کسانی که بازیگر کردیم، کنیم. بعد بازیگران جدید بیاوریم.

گودرزی در خصوص تاثیر حاشیه‌سازی و بازی رسانه‌ای برای فروش فیلم‌های سطح پایین و کم کیفیت عنوان کرد: شاید فیلم‌های سطح پایین در یکی دو هفته ابتدایی به فروش خوبی برسند اما مخاطب بعد از دیدن فیلمی بی‌کیفیت و تبلیغات دهان به دهان در این خصوص و عدم استقبال بقیه مخاطبان از فیلم مورد نظر، آن وقت حاشیه به وجود آمده خنثی می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: