انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب بولونیا با تمجید از فعالیت تصویرگران کودک ایرانی آنها را در صدر لیست هنرمندان جهان معرفی کرد.
رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب بولونیا با تمجید از فعالیت تصویرگران کودک ایرانی آنها را در صدر لیست هنرمندان جهان معرفی کرد.

روبرت کینی رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب بولنیا در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پیرامون وجوه نمایشگاه بین المللی کتاب بولونیا در تهران اظهار داشت: ابتدا باید بگویم برای نخستین بار است به تهران می آیم و نظرم پیرامون نمایشگاهتهران بسیار مثبت است، البته این را هم می دانم که با توجه به تعداد شرکت کنندگان و تنوع آنها، هماهنگی شرکت ها و ناشران در این سطح بسیار سخت است، اما نمایشگاه تهران به خوبی و بدون مشکل در حال برگزاری است.

به گفته وی، درباره نمایشگاه تهران و بولونیا باید به وجوه متفاوت آن تأکید شود، چرا که تمایز اصلی اینجاست که نمایشگاه بولونیا بیشتر مربوط به کسبه و اهالی صنعت کتاب می شود و نکته ای است که بسیاری پروژه ها آغاز و به نوعی بیزنس صورت می گیرد اما نمایشگاه تهران برای عامه مردم بوده و کتاب فروخته می شود.

کینی با بیان اینکه حضور تصویرگران برجسته ایرانی همواره در بولونیا مطرح و زبانزد است، افزود: امسال سال خوبی بود، تصویرگران ایرانی بسیار هنرمند هستند و ما هم در بلونیا طی چند سال اخیر شاهد آنیم که یکی از این تصویرگران به نام علیرضا گلدوزیان همواره در تیتر یک کاتالوگ نمایشگاه بلونیا می درخشد. هر سال افراد متنوعی تصویرگران ایرانی در بولونیا دیده و تحسین می کنند چرا که تصویرگران ایرانی همیشه برای خود جایگاه ویژه ای قائل بوده و در صدر برترین ها هستند.

وی ضمن بیان اینکه در نمایشگاه کتاب بولونیا 3 هزار شرکت کننده حضور دارند که آثار آنها توسط 80 داور، داوری می شود، اضافه کرد: با وجود اینکه هر سال هیأت داوران تغییر می کند، اما ما شاهد آنیم که ایرانیان همواره در رأس برترین ها این نمایشگاه نام شان دیده می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: