انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
بهوش بختیاری : از کار بیکار کردن روشش نیست مسئولین محترم
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ بهنوش بختیاری در ابتدای این متن که به همراه تصویری از پشت صحنه‌ی «محله‌ی گل و بلبل» منتشر شده است، از اقوام ترک‌زبان عذرخواهی کرد و با اشاره به فعالیت‌های چندین ساله‌ی فیتیله‌ای‌ها نوشت:« خواستم همینجا به نمایندگی از همکارانم در فیتیله و گل وبلبل از هموطنان ترک زبان که غیرت و شرفشون زبانزده عذرخواهی کنم و ازتون بخوام که با بخشش خود آرامش رو به خودتون وکشور برگردونید..

چهارده ساله که خیلی خیلی به عشق مردم زحمت کشیدن..من حتم دارم که برنامشون بی غرض بوده..بخصوص که جناب مسلمی خودشونم آذری هستن....طلب بخشش..»

او در ادامه با اشاره به موضوع ممنوع‌التصویری و ممنوع‌الکاری و مهاجرت هنرمندان از کشور این متن را ادامه داده است:

«از صدا وسیما خواهش می‌کنم با طمانینه و صبر در این موارد تصمیم بگیرد..ممنوع الکاری و ممنوع التصویری یعنی زحمت سه تا آدم به واقع نجیب و شریف رو در بیست و چهار سال کار شرافتمندانه ندیدن. یعنی هیچی به هیچی..یعنی دلزده شدن آدمهای این حرفه و خدای نکرده پناه بردن به اونور آب‌ها به تصور اون که اونجا شاید قدر زحماتشون رو بدونن..که سرابی بیش نیس..ولی آدمیزاد وقتی بی حرمتی ببینه ممکنه هر راهی رو بره... »

این بازیگر «محله‌ی گل و بلبل» در ادامه به فعالیت‌های خیرخواهانه این گروه و مشکلات هنرمندان فعال در صدا و سیما اشاره کرده است:

« فیتیله گروهی بود که هرجا کار خیر بود لبیک گفت.خودم شاهدم که تا روستاهای دورافتاده بدون توقع یک ریال میرفتند که برای بچه هاشون برنامه اجرا کنن..

چنین انسانهایی محاله که خواسته باشن از عمد به ترک زبانان عزیز وبزرگوار کشورمون اهانت کنن.. اگه پدر زحمتکشتون یه شب حواسش نباشه با کفش گلی وارد خونه بشه از خونه بیرونش میکنید؟

به خدا حقشون این نبود. بعد ازین همه سال کار نه استخدامی..نه بیمه ای..تازه سال به سال هم حقوق دوستان و همکاران ما در صداوسیما پرداخت نمیشه..این عزیزان عاشقن...عاشق کارشون و صدای خنده مردمشون...»

بهنوش بختیاری در نهایت با بیان این مساله که با تمسخر اقوام به شدت مخالف است، مردم را به آرامش دعوت کرد و از آن‌ها خواست به حرمت انسانیت و دینشان به این جریان خاتمه دهند:

« خواهش من به عنوان یک هموطن که به شدت با تمسخر اقوام ایرانی مخالفم اینه که شک نکنید فقط یک اشتباه بوده و بارها هم عذرخواهی کردن.

علی یارتان.مامسلمانیم و عفو و بخشش جزئی از وجودمان.

به حرمت انسانیت و دینمان این جریان را تمام کنیم وبگذاریم وجودمان با بخشش آرام بگیرد.

عموهای فیتییله دل پاکی دارن..یه وقت با افراط در توهین قلبشون شکسته نشه که آدم محبوب پیش خدا شکستن دلش تاوان داره..

از کار بیکارکردن روشش نیست مسولین محترم.....یاعلی»

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: