انتشار: ۲۰:۱۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
وزیر ارشاد درباره ممنوع‌الکار شدن تعدادی از خوانندگان پاپ گفت: بعضی ازخوانندگان پاپ در خارج از کشور رفتارهایی می‌کنند یا در داخل کشور کارهایی انجام می‌دهند که مورد تایید نیست .

به گزارش تابناک فرهنگی ؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صیح امروز(18 آبان) پس از بازدید برخی غرفه‌های نمایشگاه مطبوعات؛ نشست خبری خود را در تالار گفتگو برگزار کرد.

علی جنتی در پاسخ به سوالی پیرامون تفسیر وی از سخنان دیروز رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور حرفش را زده است و نیازی به تفسیر من ندارد.

وی ادامه داد: شعار ما در دولت؛ آزادی مطبوعات در چارچوب قانون است و به این شعار عمل می‌کنیم و بر همین اساس تمام کسانی که در کشور می‌خواهند انتقاد کنند؛ مطالبشان را می‌توانند راحت بنویسند.

وی ادامه داد: برای دولت هیچ فرقی نمی‌کند بین رسانه‌ای که موافق است یا مخالف. همه می‌توانند نقد کنند و بنای ما مماشات با روزنامه‌ها و مطبوعات است.

جنتی افزود: در هیات نظارت نیز فقط کار ما برخورد با رسانه‌ها نیست بلکه تشویق رسانه‌ها هم جزو برنامه‌های ماست. از نظر ما توقیف یک رسانه آخرین راه‌حل است زیرا گاهی اشتباهات یک نشریه بسیار سهوی است.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی پیرامون ممنوع‌الکار شدن تعدادی از خوانندگان پاپ گفت: من از این مسئله خبر ندارم اما سخنگو.ی وزارت ارشاد اعلا م کرد که ما ممنوع‌الکار نداریم.

وی ادامه داد: ما با موسیقی سنتی و پاپ هیچ مشکلی نداریم اما بعضی ازخوانندگان پاپ در خارج از کشور رفتارهایی می‌کنند یا در داخل کشور کارهایی انجام می‌دهند که مورد تایید نیست مثلا ما نمی‌توانیم به یک خواننده‌ای که در یک شهر مذهبی جمعیت را تحریک به رقصیدن می‌کند؛ دوباره مجوز بدهیم اما تاکید می‌کنم ما ممنوع‌الکار نداریم همانگونه که ممنوع‌القلم نداریم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون صحبت‌های وزیر نفت که گفته بود بابک زنجانی به رسانه‌ها پول می‌دهد، گفت: من این حرف را ندیدم و باید آن را بررسی کنم.

جنتی در پاسخ به سوالی درباره رسانه‌هایی که پیرامون بازداشت‌های اخیر دروغ‌پردازی می‌کنند، گفت: ما برنامه‌ای برای برخورد با این رسانه‌ها نداریم و برنامه‌ای نیز برای بازداشت‌شدگان نداریم. آنها که بازداشت شده‌اند بعدا در دادگاه صحبت می‌کنند و کسانی که آنها را بازداشت کرده‌اند اتهامات آنها را بیان می‌کنند اما نکته‌ای که مهم است این است که ما شاهد هستیم کسانی که اختلاس‌های میلیاردی کرده‌اند با عناوین اختصاری همچون ب. ز نامبرده می‌شوند اما درباره کسانی که تازه بازداشت شده‌اند با عناوین کامل نامبرده می‌شوند.

وی درباره حضور نیافتن تعدادی از رسانه‌‌ها در نمایشگاه امسال گفت: ما از همه رسانه‌‌ها دعوت کرده‌ایم تا در نمایشگاه حضور پیدا کنند و بیش از 600 رسانه حضور پیدا کردند. اگر برخی علاقمند نبودند که بیایند هیچ ثلمه‌ای به اسلام وارد نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره وضعیت بیمه هنرمندان و اینکه صندوق افراد جدید را بیمه نمی‌کند، گفت: در ابتدای دولت قرار شد که اسامی هنرمندان پالایش شود. ما کار پالایش را انجام دادیم و امروز تعداد کسانی که در این صندوق هستند بسیار کم شده است زیرا از دولت قبل افرادی عضو بودند که یا فوت کرده بودند یا در خارج از کشور بودند و همچنان بیمه بودند.

وی ادامه داد: در طرح جدید قرار شد مبادی مورد اعتبار افراد را تایید کند و مشخص شود که فرد در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند و بعد امور بیمه‌ای وی انجام شود.

وی افزود: هم اکنون به دلیل بدهی که از دولت گذشته به سازمان تامین اجتماعی تحمی شده؛ صندوق اعتباری هنر  افراد جدید را بیمه نمی‌کند. ما بودجه خوبی را برای پرداخت این بدهی درنظر گرفته‌ایم که اگر توسط دولت کاملا واگذار شود تمام بدهی امسال پرداخت می‌شود. همچنین در بخش اقتصاد هنر نیز مذاکرات خوبی با بانک‌ها داشته‌ایم تا صندوق اعتباری هنر روی پای خود بایستد.

وی درباره وضعیت کاغذ گفت: ما 5 برابر تولید داخل نیاز به کاغذ داریم به همین دلیل امسال ما با افزایش تعرفه ورود کاغذ مخالفت کردیم و تعرفه همان 4 درصد باقی ماند.

جنتی درباره رسانه‌هایی که از دولت انتقاد می‌کنند، گفت: همه رسانه‌ها چه دولتی و چه خصوصی حق انتقاد دارند اما رسانه‌ها حق تخریب ندارند و نباید کسانی که از پول بیت‌المال استفاده می کند دولت را تخریب کنند.



منبع:ایلنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: