انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در پیامی دانش آموزان سراسر کشور را به فیلمسازی در مسابقه نور ابن هیثم تشویق کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی  ، در پیام محمدعلی کشاورز به دانش آموزان فیلمساز مسابقه نور ابن هیثم آمده است: هرچند که پیام دادن برای یک رویداد یا اتفاق مهم از آدم های مهم برمی آید و من خود را شایسته آن نمی دانم، اما به دانش آموزانی که برای شرکت در «مسابقه نور ابن هیثم» فیلم می سازند، توصیه می کنم گذشته خود را بشناسند و بدانند که گذشتگانشان در عرصه ادبیات همچون مولانا، فردوسی، خاقانی و یا شخصیت هایی علمی همچون ابن هیثم، ابوعلی سینا، زکریای رازی، جابر بن حیان که بوده اند و چه کرده اند و چه تاثیری بر تاریخ علمی کشورمان گذاشته اند. بنابراین لازم است آن ها این بزرگان را بشناسند، نقش بی بدیل دانشمندان مسلمان را درک کنند و بعد زندگی شان را به داستان و فیلمنامه و بعد از آن نمایش، فیلم یا سریال تبدیل کنند.
درادامه این پیام آمده است: ما هم وظیفه داریم برای انواع هنرهای نمایشی به ویژه سینما ارزش قائل باشیم و فرصت بدهیم آن هایی که دغدغه فرهنگی دارند و نه آن هایی که به دلیل وجود بعضی روابط سراغ فیلمسازی می روند، درباره مفاخر و مشاهیر ایران و اسلام آثاری تولید کنند. بزرگان کشورمان نیز همواره بر دانستن تاکید کرده اند. وی در این پیام آورده است برای مثال مولانا شاعر برجسته کشورمان برای اولین بار از عطار نیشابوری تاثیر پذیرفت و وقتی به ترکیه رفت و در آن کشور اقامت گزید هم همچنان خود را از دانستن و مکاشفه و تحقیق مبری ندانست و پیوسته کوشید تا درباره نویسندگان و شاعران برجسته دنیا بداند و بخواند. همین موضوع او را به یک چهره جهانی تبدیل کرد. خدمت کردن به کشور چنین معنایی دارد. نوجوانان و دانش آموزان ما باید در عرصه های فرهنگی همچون تئاتر و سینما به شناخت بهتر شخصیت های علمی روی بیاورند.
در ادامه این پیام آمده است: فیلمسازان هم باید از متخصصان و اهالی فن کمک بگیرند نه صرفا سرمایه گذارانی که درکی از هنر ندارند و به واسطه ثروتشان به این حوزه وارد می شوند.
در پایان پیام کشاورز آمده است:من همچنین به نوجوانان و دانش آموزان می گویم که هنر تنها به معنای شعر و موسیقی و تئاتر نیست. هنر به معنای شناخت سرزمین مان و چهره های برجسته آن است. امیدوارم که دانش آموزان فیلمساز در این مسابقه موفق و پیروز باشند و باز هم درباره تاریخ علم و دانش کشورشان فیلم بسازند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: