انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
گونار هانسن بازیگر نقش ˝صورت‌چرمی˝ ضدقهرمان نمادین فیلم کلاسیک ˝کشتار با اره‌برقی در تگزاس˝ از دنیا رفت.

به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایسکانیوز گونار هانسن روز شنبه بر اثر سرطان لوزالمعده در خانه خود در مِین درگذشت. او 68 ساله بود.

هانسن در فیلم اسلشر "کشتار با اره‌برقی در تگزاس" (1974) به کارگردانی توبی هوپر بازی کرد که علاقه‌مندان فیلم‌های ترسناک آن را فیلمی کلاسیک می‌دانند. این فیلم تاکنون هفت دنباله به همراه داشته است. در فیلم اول چند دوست که به خانه پدربزرگ یکی از خودشان رفته‌اند، گرفتار یک قاتل زنجیره‌ای یا همان "صورت‌چرمی" می‌شوند؛ قاتلی مجنون که سلاح مورد علاقه‌اش اره‌برقی است و نقابی از پوست انسان به چهره دارد.

مایک آیزنشتات مدیر برنامه‌های هانسن با تایید خبر مرگ او گفت: شخصیت هانسن در فیلم "کشتار با اره‌برقی در تگزاس" یکی از نمادین‌ترین چهره‌های اهریمنی تاریخ سینماست.

انسن متولد 1947 در ریکیاویک در ایسلند بود. او در پنج سالگی همراه خانواده به ایالات متحده مهاجرت کرد و تا 11 سالگی در مین ساکن بود. خانواده هانسن سپس به تگزاس رفتند. او در دانشگاه تگزاس در آستین در رشته‌های زبان انگلیسی و ریاضیات در مقطع لیسانس تحصیل کرد و بعد در رشته‌ مطالعات اسکاندیناوی ادامه تحصیل داد.



او بعد از بازی در فیلم "کشتار با اره‌برقی در تگزاس" در 1977 در فیلم "عاشق شیطان" مقابل دوربین رفت و بعد تا 1988 در هیچ فیلمی بازی نکرد و بیشتر به عنوان یک نویسنده فعال بود. او در دو دهه اخیر در حدود 20 دیگر بازی کرد و همزمان به نوشتن کتاب و فیلمنامه ادامه داد.

هانسن در 2013 کتاب "محرمانه اره‌برقی" را منتشر کرد که مخاطبان با خواندن آن با اتفاقات پشت صحنه تولید این فیلم روبرو می‌شوند.

مجموعه فیلم‌های "کشتار با اره‌برقی در تگزاس" در دنیا بیش از 235 میلیون دلار فروخته‌اند. هفتمین قسمت این مجموعه سینمایی ترسناک سال 2013 به نمایش درآمد و 47.2 میلیون دلار فروش داشت. فیلم هشتم با عنوان "صورت‌چرمی" سال آینده اکران می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: