انتشار: ۱۸:۴۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
مراسم رونمایی از فصل اول کتاب استودیو تهران، دوشنبه 18 آبان ، ساعت 17:30 با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به اهتمام خانۀ هنرمندان ایران در نگارخانۀ زمستان برگزار می شود.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی خانۀ هنرمندان ایران، این مراسم همراه با گشایش نمایشگاهی از طرح ها و صفحه های این کتاب است که در نگارخانه چیدمان خواهد شد. از جمله اتفاق های مهمی که در بطن این مراسم طراحی شده ، می توان به اعطای «جایزۀ جلال ستاری» به علیرضا مشایخی، آهنگساز بزرگ معاصر ایران، اشاره کرد.
علیرضا مشایخی، آهنگساز 76 سالۀ ایرانی است که برخی او را از نخستین آهنگسازان مدرن ایرانی می دانند. وی در داخل و خارج از کشور به تدریس پرداخته و تاکنون شاگردان بسیاری تربیت کرده است. مشایخی کتاب هایی در زمینۀ موسیقی تألیف کرده که از جملۀ آن ها می توان به «نُت خوانی»، « کنترپوان مدال: نگاهی به برداشت یپسن از شیوه پالسترینا»، «آهنگسازی به شیوۀ باخ» و «آهنگسازی به شیوۀ کلاسیک» اشاره کرد.
نمایشگاه طرح ها و صفحه هایی از کتاب «استودیو تهران»، تا 19 آبان ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند برای شرکت در این مراسم و یا دیدن آثار، به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، نگارخانۀ زمستان خانۀ هنرمندان ایران مراجعه کنند.
جلال ستاری (زادۀ 1310 رشت)، محقق، اسطوره شناس و اندیشمند ایرانی است. وی افزون بر90 جلد کتاب در زمینه های اسطوره شناسی، ادبیات نمایشی و نقد فرهنگی طی 50 سال به رشتهٔ تحریر درآورده است. برخی از این کتاب ها جزو کتاب های مرجع و شاخص در زمینه های تخصصی است.

** ترانۀ تازۀ چاوشی برای شهرزاد آماده شد
محسن چاوشی، خوانندۀ موسیقی پاپ ایران، ترانۀ تازۀ خود را برای مجموعۀ نمایش خانگی شهرزاد آماده کرد.
به گزارش روابط عمومی سریال شهرزاد، تیتراژ مجموعۀ شهرزاد از قسمت پنجم با صدای محسن چاوشی پخش خواهد شد.
چاوشی ترانۀ تازه یی را، به نام «کجایی» برای سریال شهرزاد خوانده است که در تیتراژ این مجموعه مورد استفاده قرار می گیرد. هنوز خبری از محتوای این ترانه به بیرون درز نکرده اما مضمون کار، عاشقانه و متناسب با این سریال شبکۀ نمایش خانگی خواهد بود؛ سریالی که دوشنبۀ این هفته قسمت چهارم آن نیز به بازار خواهد آمد.
محسن چاوشی پیش از این، قطعه های «شهرزاد»، «همخواب» و «به رسم یادگار» را نیز برای سریال شهرزاد خوانده بود.
مجموعۀ نمایشی شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی و با نقش آفرینی چهره هایی مثل علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، ابوالفضل پورعرب، محمود پاک نیت، مصطفی زمانی و جمشید هاشم پور ساخته شده است. داستان شهرزاد، با نقش آفرینی محوری ترانه علیدوستی، عاشقانه یی است که در تهران دهۀ 30 و 40 روایت می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: