انتشار: ۱۷:۴۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ برزو ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون ؛ در خصوص دلیل همکاری با فیلم سینمایی «چهارشنبه 19 اردیبهشت» و حرف اصلی این فیلم گفت: در ابتدا چون من برادر ندارم وحید و علی جلیلوند مانند برادران من هستند و زمانی که برای فیلم پیشنهاد دادند با شوق و عشق قبول کردم و از نقش و بازخورد‌های مخاطبان بسیار راضی و خوشحال هستم. فیلم در یک کلمه «جوانمردی» را نشان می‌دهد و برای همه اقشار جامعه جذاب و دیدنی خواهد بود.

وی از مسیر رسیدن به نقشش و متفاوت بودن آن بیان کرد: اول که برای رسیدن به جایگاه دلخواه در خصوص ایفای نقش تمرین‌های زیادی داشتیم و از طرفی وحید جلیلوند در مورد بازی گرفتن از بازیگرانش بسیار باهوش است، چون به نظرم در «چهارشنبه 19 اردیبهشت» بازی ضعیفی از بازیگران نمی‌بینید و این تیزهوشی کارگردان کار بلد را می‌رساند.

ارجمند در پاسخ به این سوال که از طرف خودش تا چه حد به نقش اضافه کرده، اظهار داشت: از خودم فقط تجربه اضافه کردم و گرنه هر آنچه که شما در فیلم می‌بینید، در فیلمنامه نوشته و پیش‌بینی شده بود. با وجود اینکه طول نقشم زیاد نیست اما عرض آن زیاد است و این موضوع شخصیت‌پردازی درجه یک فیلم را می‌رساند. شخصیت‌پردازی این‌قدر قوی بود که در 21 سال فعالیتم کمتر با چنین فیلمنامه‌ای روبرو شدم و تقریبا نخوانده بودم.

این بازیگر در خصوص حمایت از فیلم اولی‌ها عنوان کرد: در مورد حمایت از فیلم‌ اولی‌ها همیشه یاد فوتبال می‌افتم. زمانی که بازیکنانی چون علی کریمی و فرهاد مجیدی را معرفی کردیم اگر صحیح‌تر از آن‌ها حمایت می‌شد، راندمان بهتری را شاهد بودیم. به این خاطر است که پدیده‌های ما انگشت‌شمار می‌آیند و سریع می‌روند. پس باید حمایت‌ها همه‌گیر و مداوم و در مقاطع مختلف سنی باشد تا به ماندگاری و پیشرفت افراد مستعد در هر رشته‌ای کمک کند. وحید جلیلوند چون پشتوانه مستندسازی خوبی داشت، آدم بی‌تجربه‌ای نبود و زمانی که سرصحنه بودیم احساس نمی‌کردیم با یک کارگردان فیلم اولی کار می‌کنیم.

وی افزود: وحید جلیلوند کارگردان کار بلدی است که دکوپاژ و میزانسن را خوب می‌شناسد و روی فیلمنامه و نقاط ضعف و قوت بازیگرانش اشراف کامل دارد. به این جهت او نسبت به کارگردان‌های فیلم اولی که من با آن‌ها کار کردم استثناست. این حس را حدود 15 سال پیش با حمید فرخ‌نژاد نیز داشتم زمانی که وی فیلم اول خود را ساخت. در کل بگویم که جوان‌ها را باید همه جانبه و در هر قشر و صنفی حمایت کرد تا باعث شکوفا شدن آنها شود.

بازیگر سریال تلویزیونی «صاحبدلان» در خصوص مشکلات دنیای بازیگری در سینمای ایران گفت: اصولا گله‌مندی من از کاری است که دارم، چون این حرفه هنوز شغل نیست و پیشه‌نشده و از طرفی این حرفه به سمت خدماتی‌شدن گرایش پیدا کرده است. به عنوان مثال اگر شما دفتر تاکسی تلفن داشته باشید و تلفن آنجا زنگ نخورد ورشکست خواهد شد و این نمونه کار خدماتی است. در حال حاضر حرفه ما نیز به همین صورت شده یعنی اگر موبایل من برای کار زنگ نخورد ورشکست خواهم شد که اتفاق خوبی نخواهد بود.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات فضای بازیگری نداشتن بیمه و امنیت شغلی است. یعنی اگر ما احتیاج به وام مسکن یا خرید اتومبیل قسطی داشته باشیم، هیچ بانکی به خاطر حرفه من به من وام نخواهد داد چون بازیگری پیشه نیست و باید ضامن ببرم.

ارجمند در پاسخ به این سوال که با توجه به تاثیرات هنرمندان بر فرهنگ جامعه آن‌ها چگونه باید بهترین الگو برای جامعه شوند، اظهار داشت: واقعا جواب این سوال را نمی‌دانم اما به هر حال یک هنرمند کار فرهنگی انجام می‌دهد و این در زندگی شما مستتر خواهد بود. این اتفاق فرهنگی باید در وجود شما نیز مستتر باشد، همه ما نیز از اساتید خود در دانشگاه‌ها،‌ دبیرستان و ... در مقاطع مختلف سنی یاد گرفتیم و سعی کردیم به خودمان اضافه کنیم اما به نظر من تمام این اتفاقات با خواندن کتاب قابل حل است که متاسفانه نمی‌خوانیم و به مشکلی بزرگ در جامعه ما مبدل شده است. خود من حدود 2 ماه پیش از تمام شبکه‌های اجتماعی به جز اینستاگرام خارج شدم. چون موبایل تمام وقت من و انجام کارهایی که مورد علاقه‌ام است را گرفته بود اما با کنار گذاشتن شبکه‌های اجتماعی به زندگی آرام و بهتری رسیدیم.



منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: