انتشار: ۱۷:۲۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
در پی پخش نمایشی در برنامه «فتیله» در روز جمعه – ۱۵ آبان ماه – از شبکه دو سیما که باعث رنجش خاطر هموطنان آذری شد، علیرضا آقایی – تهیه‌کننده این برنامه – در صفحه اینستاگرم خود سخنانی را خطاب به مردم با هدف عذرخواهی منتشر کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ در پی پخش نمایشی در برنامه «فتیله» در روز جمعه – ۱۵ آبان ماه – از شبکه دو سیما که باعث رنجش خاطر هموطنان آذری شد، علیرضا آقایی – تهیه‌کننده این برنامه – در صفحه اینستاگرم خود سخنانی را خطاب به مردم با هدف عذرخواهی منتشر کرد.

متن این مطلب به شرح زیر است:

«دوستان و همکاران گرامی

در تاریخ ۱۵ آبان‌ ماه در برنامه «فیتیله» نمایشی پخش شد که باعث آزرده‌ خاطر شدن عده‌ای از مخاطبان گردید. در این باره نکات زیر را به استحضار می‌رساند:

۱- سابقه فعالیت گروه فیتیله گواه این ادعا است که اقوام و طوایف ایران همواره مورد احترام بوده و این گروه هیچ‌گاه به خود اجازه نمی‌دهد به ایشان توهین یا جسارتی روا نماید.

۲- اصالت بازیگران اصلی این برنامه از اقوام اصیل ایران همچون آذری، گیلک و لر بوده و هیچ‌گاه به خاستگاهی که از آن برآمده‌اند توهین نمی‌کنند.

۳- مفهوم نمایش مورد اشاره در زمینه آموزش استفاده مسواک بوده و مانند نمایش‌های دیگر ترکیبی فانتزی از گویش و لهجه‌های مختلف در فضای نمایش استفاده شده است و این به معنای جسارت به قوم و یا لهجه خاصی نمی‌باشد.

در آخر این گروه صمیمانه از سوء تفاهم پیش آمده از همه بینندگان با ارزش برنامه فیتیله عذرخواهی کرده و بار دیگر تأکید می‌کند که بقای برنامه فیتیله و هر برنامه تلویزیونی دیگری متکی به نگاه پرمهر بینندگان و رضایت قلبی ایشان آرزوی همیشگی این برنامه است.»

روابط عمومی کل سازمان صداوسیما امروز – یکشنبه – در اطلاعیه‌ای توقف پخش برنامه تلویزیونی «فیتیله» و برخورد با عوامل متخلف آن را اعلام کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: