انتشار: ۱۸:۳۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
مکتب‌خانه میرزاعبدالله
«به نام حضرت دوست

بهای رشک زمان خون مردم هنریست بدین بهانه دلم بر مزار خویش گریست

به گزارش تابناک فرهنگی ؛ نام و خاطره حضور یک هنرمند و تاثیرات انسانی آن همیشه در قلوب مردم هنر دوست این سرزمین زنده است و اساسا جادوی هنر این است که جسم هنرمند به خاک می‌رود، اما حضور او در آثارش همیشه جاودانه است و جان تشنه گان اهل کمال را سیراب می‌کند.

ما مردم ایران‌زمین در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود همواره به رسم ادب و قدرشناسی تربت این بزرگان را عزیز داشته‌ایم و به زیبایی طبع آراسته‌ایم تا خلوتگاهی باشد برای مشتاقان اهل هنر. از این روست که مردم سرزمین‌مان از زن و مرد، پیر و جوان قرن‌هاست بر مزار حافظ حضور به هم می‌رسانند و یاد او را گرامی می‌دارند.

متأسفانه دیرزمانی‌ است که تصمیمات دستگاه‌های اجرایی در کشور، موازی با عشق و علاقه هنردوستان این سرزمین پیش نمی‌رود. اساتید بزرگ موسیقی این سرزمین همچون حسین یاحقی، رضا محجوبی، حسین تهرانی، حبیب سماعی، غلامحسین درویش‌خان و بسیارانی دیگر در گوشه‌ای از گورستان‌های متروک این شهر خفته‌اند و دریغ از شعله شمعی که در غروب شب جمعه روشنایی بخش مزارشان باشد.

اهالی هنر هرگز فراموش نمی‌کنند، روزی که در دوره حکومت پهلوی به بهانه ساخت مقبره مجللی برای رضاشاه در شهرری امروزی، گورستانی ویران شد و مزار بسیاری از هنرمندان بزرگ این سرزمین با خاک یکسان گردید، مزار هنرمندانی که آثارشان امروز معتبرترین مراجع موسیقایی فرهنگ ماست.

متأسفانه با خبر شدیم که علیرغم وعده‌های فراوانی که مسؤولان شهر گرگان در مورد ساخت باغ مزار استاد یگانه موسیقی کشورمان استاد کامل محمدرضا لطفی داده بودند و تا به امروز عملی نشده، عده‌ای از مالکان ذی‌نفوذ منطقه اقدام به گودبرداری زمین در نزدیکی مزار این استاد عزیز کرده‌اند که موجبات رنجش خاطر هنر دوستان این شهر و سراسر کشور را فراهم کرده است.

اندک اقدامات انجام‌شده در مورد سامان‌دهی مزار این استاد گرامی به همت خانواده محترم ایشان انجام شده و گویا مسؤولان عزیز حس وظیفه‌شناسی فرهنگی خود را در میان کاغذبازی‌های اداری گم کرده‌اند.

در پایان به نمایندگی از طرف جمع زیادی از هنرمندان، هنرجویان و اهالی موسیقی کشورمان مراتب اعتراض خود را به این اقدام ناپسند و ضد فرهنگی اعلام می‌داریم و از مسؤولان مربوط درخواست رسیدگی سریع به این موضوع را داریم.»




                                                                                                                            منبع:خبرانلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: