انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور گفت: همزمان با بیست و سومین هفته کتاب، نیشابور شهر کتاب می شود.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، محمد زمانی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: توسعه فرهنگ کتاب وکتابخوانی با نگاه رهبرمعظم انقلاب یک واجب است وما به عنوان متولیان امر باید این منویات رهبری را در جامعه نهادینه کنیم که خوشبختانه با همکاری همه نهادها وادارات بخش خصوصی کارهای مهمی در این زمینه محقق شده است.

وی اظهار کرد: همزمان با بیست و سومین هفته کتاب جمهوری اسلامی از 23 الی 29 آبان ماه جاری، کتابخانه های عمومی زنده یاد مهندس علی آبادی در پارک استقلال نیشابور و کتابخانه شیخ فریدالدین عطار نیشابوری در روستای برزنون افتتاح و در اختیار علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواهند بود.

وی افزود: برپایی بزرگترین صف و میز مطالعه کتاب در نیشابور، برگزاری جشن هفته کتاب و تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی همراه با تجلیل و تقدیر از اعضای فعال کتابخانه، بازنشستگان عضو کتابخانه ؛تقدیر از مولفان و نویسندگان کتابخانه و معرفی و تبلیغ کتاب های آنان از جمله برنامه های این هفته است.

این مسئول گفت:تقدیر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی و مسابقه دهه کرامت در هفته کتاب، برپایی ایستگاه اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی و روستایی شهرستان با همکاری سازمان هلال احمر نیشابور در قالب برنامه 'نذرکتاب' از دیگر برنامه هاست.

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور گفت: برپایی ایستگاه مبادله کتاب در بوستان امین اسلامی، برگزاری سمینار «سواد اطلاعاتی» با حضور اساتید و صاحب نظران دانشگاه در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، افتتاح و بهره برداری از «ویترین نمایش کتاب شهری مولفان نیشابوری» در خیابان امام خمینی (ره)از دیگر برنامه های بیست و سومین هفته کتاب جمهوری اسلامی در نیشابور است.

وی یادآورشد: افتتاح اولین ایستگاه مطالعه پارک واقع در پارک خطی نیایش شهرک بسیج ، نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی ورونمایی کتاب دیوار (دیوار نوشته هایی با موضوع کتاب و مطالعه) در دبیرستان دخترانه فاطمه زهرا(س) ، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری نشست کتابخوان ویژه فرهنگیان ، برگزاری مسابقه کتابخوانی وبرگزاری جلسات نقد کتاب ، خطبه های نماز جمعه شهرستان با محوریت ترویج گفتمان کتاب و کتابخوانی ازبیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور اظهارکرد: در این هفته دیدار کتابداران با فرماندار ، امام جمعه ، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، خانواده معزز شهدا و ایثارگران و تبلیغات محیطی سطح شهرنیز با محوریت دعوت عموم مردم به کتابخوانی انجام خواهد شد.

زمانی بیان کرد:وجود کتابخانه هادر ارتقای فرهنگ جامعه بسیار موثر است و این حق مسلم همه همشهریان فرهنگ دوست نیشابوری است که به کتاب و کتابخانه ها دسترسی کافی داشته باشند که امیدواریم با پیگیری پایتختی کتاب ابر شهر ایران به نتایج خوبی در شهرستان برسیم .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: