انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴
داریوش ارجمند بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) با حضور در اجتماع آیینی هنرمندان به مقتل خوانی درباره حبیب بن مظاهر پرداخت.
به گزارش تابناک فرهنگی  به نقل از ایرنا از برج میلاد تهران، ارجمند شب گذشته گفت: من با عشق و علاقه مقتل خوانی می کنم و باید بگویم که این کار، ادای دین به سید الشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) بوده و تمام شدنی نیست.

وی مقتل خوانی و تعزیه را بخشی از فرهنگ ایرانیان دانست و اظهار امیدواری کرد که فرهنگ مقتل خوانی در این سرزمین تاریخی و فرهنگی رونق گیرد.

این بازیگر سینما گفت: متاسفانه در روزگاری اجرای این مراسم ها در عزاداری های سیدالشهدا (ع) کمرنگ شده بود که امروز با اجرای سوگ چامه ها در برج میلاد تهران مردم می توانند با این فرهنگ سنتی آشنا شوند و با این اقدامات می توانیم جلوی مرگ مقتل خوانی را بگیریم.
در ادامه برگزاری مراسم سوگ چامه ها در برج میلاد تهران و در دومین شب از سوگواره خیمه ها و نجواها سیاوش طهمورث با حضور در خیمه های مختلف از این مراسم بازدید کرد و سپس با حضور در خیمه هنرمندان برای عموم مردم و شهروندان مقتل خوانی کرد.
امشب (جمعه) نیز در سومین شب فرهاد آییش بازیگر سینما و تئاتر در خیمه هنرمندان حضور پیدا کرده و برای علاقه مندان مقتل خوانی می کند.
دومین دوره سوگواره خیمه ها و نجواها با برگزاری ویژه برنامه های مختلف هنری شامل اجرای تئاتر و کنسرت دینی، شب شعر، عزاداری ملل اسلامی و سوگ چامه ها از چهارشنبه شب مقارن با 21 محرم آغاز شده و تا 21 آذرماه در برج میلاد تهران ادامه خواهد داشت و مراسم آیین سوگ چامه ها طی 10 شب از 13 تا 22 آبان ماه از ساعت 18 تا 21 و 30 دقیقه برگزار می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: